سرشماری اینترنتی ادامه دارد: ثبت نام خانوارهای خراسان جنوبی از مرز 3 هزار گذشت
سایر خبرهای تابناک: نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: پرورشگاه ها نمی توانند جای دامن پرمهر مادر را بگیرند/ روزنامه "امروز خراسان جنوبی" نشریه برتر شناخته شد/ تمامی شهرداری های استان، مکلف به اعمال مصوبات کمیسیون ماده ۵ شدند
کد خبر: ۳۰۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۵ 28 September 2016

بسته خبری خبرنگاران تابناک از گوشه و کنار استان:

ویزای 2 هزار زائر پیاده پیمایی اربعین حسینی در خراسان جنوبی آماده تحویل شد

برای شرکت در مراسم سنتی مذهبی پیاده پیمایی اربعین حسینی بیش از 2 هزار زائر خراسان جنوبی در پایگاه اینترنتی" سماح "نامنویسی کردند.

به گزارش تابناک، ابوالفضل نوفرستی مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی، امروز اعلام کرد: اعزام زائران برای شرکت در پیاده روی اربعین از یکم آبان ماه آغاز می شود و 2 هزار زائر نام نویسی شده تا امروز، در روز های آینده ویزای خود را دریافت خواهند کرد.

مدیرحج و زیارت خراسان جنوبی افزود: علاقه مندان به شرکت در این مراسم معنوی تا 24 آبان می توانند در سایت سماح نامنویسی کنند. اما از شهروندانی که قصد شرکت در این مراسم را دارند انتظار داریم که نامنویسی خود را به روز های آخر نگذارند.

سال گذشته از خراسان جنوبی در پیاده روی اربعین حسینی حدود 12 هزار نفر شرکت کردند.

 

سرشماری اینترنتی ادامه دارد: ثبت نام خانوارهای خراسان جنوبی از مرز 3 هزار گذشت

با ثبت نام 3 هزار و 200 خانوار در شهرهای مختلف استان تا صبح امروز چهارشنبه (7مهر)، استان خراسان جنوبی رتبه سوم ثبت نام در اولین سرشماری اینترنتی کشور را به خود اختصاص داد.

به گزارش تابناک، بر اساس اطلاعاتی که تاکنون وارد شده، بعد جمعیت در هر خانوار خراسان جنوبی به طور متوسط 3/46 نفر بوده است .

مهندس ضامن، قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در استان اعلام کرد: در هشتمین سرشماری عمومی نفوس و مسکن، خانوارهای ساکن استان از ثبت نام اینترنتی استقبال قابل ملاحظه ای کردند و استان ما رتبه سوم کشوری را به دست آورد.

به گفته مهندس ضامن، مردم شهرستان بشرویه با 03/2 درصد بیشترین مشارکت و مردم شهرستان سرایان با 59/0 درصد کمترین مشارکت را برای شرکت در سرشماری داشته اند. 59/1درصد خانوارهای بیرجندی هم تاکنون اطلاعات خود را وارد کردند.

قائم مقام مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن در خراسان جنوبی گفت: مهلت وارد کردن اطلاعات خانوارها در سرشماری عمومی نفوس و مسکن تا 24 مهر در آدرس sarshomari95.ir امکان پذیر است .

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال 90 خراسان جنوبی 203 هزار و 366 خانوار دارد .

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی: پرورشگاه ها نمی توانند جای دامن پرمهر مادر را بگیرند

آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی امروز صبح در دیدار با مشاوران امور بانوان دستگاه‌های اجرایی خراسان‌جنوبی با تاکید بر نقش ویژه‌ زنان در جامعه، از مسئولیت پذیری، کار و هنر زنان تجلیل کرد.

به گزارش تابناک، آیت‌الله عبادی گفت: پیش از ورود صنایع به تولیدات خانگی، زنان بیش از 90 درصد صنایع تبدیلی امروزی و بیشتر صنایع دستی را که امروز در کارخانه‌ها تولید می‌شود در خانه‌ تولید می کردند و زنان در ساختار خانواده جایگاه ویژه ای داشتند و در زیربنای خانه، زن علاوه بر انواع هنرهای یک کدبانو، در موضوع تربیت انسان‌ها مهمترین نقش به عهده بانوان بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: امروزه اما گفته می شود که وراثت، تغذیه، تربیت و تعلیم بر تربیت انسان‌ها تأثیر دارد و ما هم حسب تعالیم دین مبین اسلام بر این عقیده ایم که تربیت مردان بزرگ محصول شایستگی زنان شایسته است چراکه سرنوشت کودک بر پیشانی مادرش نوشته شده است و هیچ چیز نمی‌تواند جای دامن پرمهر مادر را بگیرد، اما متأسفانه امروزه پرورشگاه ها را به جای مادرها قرار می‌دهند .

آیت‌الله عبادی افزود: در گذشته زمانی که افراد با یکدیگر با عنوان ازدواج، عهد و پیمان می‌بستند، با همه سختی‌ها با گذشت کنار هم بودند. اگر به دوران بعد از صدر اسلام که حکام جور آمدند و بعد از آن استعمار آمد، نگاه کنید متوجه می شوید که در آن دوران هم حواس مردم جمع بود و خودشان فرهنگشان را نگه می داشتند و حافظ فرهنگ ، خود مردم بودند که بخش بزرگی از آن را زن‌ها برعهده داشتند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ‌اینکه همه مشکلات ما فرهنگی است گفت: اگر مشکلات اقتصادی، سیاسی یا اجتماعی داریم، همه به فرهنگ مربوط می‌شود، چراکه زیرساخت همه، فرهنگ است. حتی آنچه سیاست را صحیح نگه می‌دارد، فرهنگ است . فرهنگ اصل است و در فرهنگ سازی، حافظ بخش عظیمی از کرامت انسانی، زن‌ها هستند. بنابراین در جامعه امروز از خواهران انتظار داریم که خود نقش اصلی را در حفظ فرهنگ جامعه اسلامی ایفا کنند، چون فرهنگ وارداتی با شکست مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: خراسان‌جنوبی امتیازات فرهنگی فراوانی دارد که بخش زیادی از آن مربوط به خواهران است.

 

روزنامه "امروز خراسان جنوبی" نشریه برتر شناخته شد

روزنامه استانی "امروز خراسان جنوبی" با کسب رتبه 6 در بین نشریات منطقه ای و استانی به عنوان یک نشریه برتر کشوری شناخته شد.

به گزارش تابناک، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی از قول احمد محبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی این خبر را اعلام کرد و افزود: روزنامه "امروز خراسان جنوبی" در ارزیابی ٢٥ گانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توانست رتبه ٦ را در بین نشریات منطقه ای و استانی کشور به دست آورد و در ردیف نشریات برتر کشور قرار گیرد. به همین منظور مدیر کل به همراه معاون فرهنگی این اداره کل از دفتر این روزنامه دیدن کردند و این موفقیت را به مدیر مسئول و سردبیر و کادر نویسندگان و خبرنگاران و دیگر دست اندرکاران روزنامه تبریک گفتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در جمع مسئولان این روزنامه گفت:خوشحالم که رورنامه ای از خراسان جنوبی توانسته در کنار روزنامه های مطرح کشوری قد علم کند و با افتخار در ردیف ١٠ روزنامه منطقه ای و استانی اول کشور قرار بگیرد. به ویژه آن که این ارزیابی ها با دقت و وسواس انجام شده است و قطع به یقین آمارگیری ها و نظرسنجی ها یی که در این راستا برای انتخاب بهترین رسانه منطقه ای استانی در نظر گرفته شده است دقیق است.

محمود حیدری مدیر مسئول روزنامه "امروز خراسان جنوبی" نیز در این دیدار با قدردانی از حضور صمیمی مسئولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، برخی از مشکلات این رسانه را مطرح کرد و کسب این مقام را باعث خرسندی همه عوامل این رسانه دانست و با اشاره به ٢٥ آیتمی که در رتبه بندی وزارتخانه لحاظ شده است گفت: امید است در مرحله بعد نیز بتوانیم با توجه به ارتقایی که در هر بخش ایجاد کرده ایم در جایگاه بالاتری قرار بگیریم.

در پایان این دیدار لوح سپاس توسط مدیر کل و معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به مدیر مسئول روزنامه امروز خراسان جنوبی اهدا شد.

 

تمامی شهرداری های استان، مکلف به اعمال مصوبات کمیسیون ماده ۵ شدند

دومین جلسه کمیسیون ماده ۵ استان در سال جاری با حضور استاندار خراسان جنوبی و اعضای این کمیسیون برگزار شد.

به گزارش تابناک، استاندار خراسان جنوبی در این جلسه گفت: شهرداری نسبت به تهیه طرحی با در نظر گرفتن ضوابط تشویقی اقدام کند تا تغییر کاربری های تجاری و تراکم های ساختمانی از مرکز شهر به سایر نقاط شهر منتقل گردد.

دکتر سیدعلی اکبر پرویزی، استاندار همچنین به بازگشایی معابر شهری اشاره کرد و افزود: مسئولین ذیربط باید بگونه ای برنامه ریزی کنند تا در این زمینه همه ساکنین و مالکان املاک به صورت یکسان و عادلانه از مزایای آن برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه مصوبات کمیسیون ماده ۵ استان به تمامی شهرداری های استان ابلاغ شود، افزود: همه شهرداران می بایست خود را با خط مشی کلی این کمیسیون تنظیم و هماهنگ کنند.

مقام عالی دولت در استان، تأکید کرد: طرحهای ورودی به شوراها و شهرداری ها قبل از نهایی شدن بررسی شده و دفاتر شهری و فنی استانداری نیز بر تصویب و اجرای مصوبات نظارت کامل داشته باشند.

دکتر پرویزی، با اشاره به اینکه وظیفه کمیسیون ماده ۵ ورود به جزئیات طرح ها نیست، افزود: مسئولین امر در این کمیسیون به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنند تا طرحهای مصوب قابلیت اجرا در بخش عمده‌ای از استان را داشته باشد.

وی با انتقاد از برخی از طرحهای شهری و مصوبات کمیسیون ماده ۵ گفت :تغییر کاربری برخی از طرحها برای مردم مشکلاتی به وجود آورده که مسئولین ذیربط باید در جهت رفع نواقص احتمالی تلاش جدی تری صورت دهند.

دکتر پرویزی، کمیسیون ماده ۵ را فرصتی برای رفع مشکلات مردم دانست و خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی در جهت رفع مشکلات مردم و کاهش بورکراسی اداری و نیز تسهیل قوانین شهرسازی تلاش کنند.

استاندار خراسان جنوبی، با بیان اینکه شهرداری‌ها به دنبال منابع پایدار مالی ، اعتباری و درآمدی باشند، تصریح کرد: اجرای طرح تفصیلی با هماهنگی و جلب رضایت مالکان و به صورت عادلانه اجرا شود.

این گزارش حاکیست، در این جلسه ۳۵ دستور کار در خصوص تغییر کاربری های مسکونی به تجاری و نیز افزایش تراکم ساختمانی مورد بررسی قرار گرفت که با مواردی که غیرقانونی ساخته شده بود مخالفت و بقیه موارد نیز مورد تصویب این کمیسیون قرار گرفت.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار