نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس با معاون رئیس جمهوری دیدار کرد
سایر خبرهای خبرنگاران: هشت باب مسجد در هفت شهرستان استان توسط بنیاد برکت احداث شد/ افتتاح نمایشگاه گل و گیاه ظهر با حضور استاندار خراسان‌جنوبی / فرماندار بیرجند: سرشماری هیج ارتباطی به مسائل اقتصادی و یارانه افراد ندارد/ رئیس دانشگاه بیرجند: با مدرک گرایی، شان و جایگاه دانشگاه کوچک شده است/ دیدار حجت الاسلام عبادی با بیرجندیهای مقیم تهران: خشکسالی ایران در ۵۰ سال آینده، ۱۱ برابر خواهد شد
کد خبر: ۳۰۵۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۰ 03 October 2016

نماینده مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، مشکلات شهرهای مختلف استان خراسان جنوبی و به ویژه چهار شهرستان حوزه انتخابیه خود را به اطلاع معاون رئیس جمهوری رساند و از وی برای تسریع در رفع مشکلات مردم کمک خواست.

به گزارش تابناک، دکتر محمدرضا امیرحسنخانی رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان جنوبی در این دیدار، دکتر محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری را در جریان مهمترین مشکلات مردم خراسان جنوبی و حوزه‌های انتخابیه از جمله بحران آب و اثرات خشکسالی و همچنین وعده های محقق نشده دیدارهای ریاست جمهوری و دیگر اعضای هیات دولت از استان خراسان جنوبی گذاشت و با بیان آماری از خسارات خشکسالی و تبعات اجتماعی، فرهنگی و امنیتی ناشی از آن، خواستار توجه جدی و بیشتر دولت به استان خراسان جنوبی به‌ویژه مشکلات کشاورزان، دامداران و عشایر استان شد که در ادامه معاون رئیس جمهور هم قول پیگیری داد.

دکترنوبخت با اعلام آمادگی در جهت همکاری خود و مجموعه سازمان برنامه و بودجه برای رسیدگی جدی و بیشتر به استان خراسان جنوبی و شهرستان های فردوس ، سرایان ، طبس و بشرویه ، مهندس حسینی معاون سازمان برنامه و بودجه را مامور کرد تا درخواست های مربوط به استان خراسان جنوبی را که در این جلسه از سوی رییس مجمع نمایندگان استان به دکتر نوبخت ارائه شد بصورت ویژه پیگیری نماید.

 

هشت باب مسجد در هفت شهرستان استان توسط بنیاد برکت احداث شد

امروز همزمان با افتتاح 170 باب مسجد و فضای فرهنگی در گوشه و کنار کشور که به صورت ویدئو کنفرانس انجام شد، هشت باب مسجد با 800 میلیون تومان هزینه نیز در هفت شهرستان استان خراسان جنوبی رسما مورد بهره برداری قرار گرفت. این فضاهای فرهنگی که هدیه رهبر معظم انقلاب به خراسان‌جنوبی می باشد، در شهرستان های درمیان، بشرویه، نهبندان، طبس، سرایان، قاینات و سربیشه احداث شده است.

به گزارش تابناک، در این مراسم که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، جمعی از مدیران کل و خبرنگاران در استانداری برگزار شد، حسن خسروی رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی ( ره ) در خراسان جنوبی، اعلام کرد: هزینه این مساجد توسط بنیاد برکت تامین شده و این بنیاد با توجه به محرومیت خراسان جنوبی و خشکسالی های پیاپی در نظر دارد با کمک به مناطق محروم و ایجاد امکانات رفاهی و زیربنایی برای محرومیت زدایی استان گام های بلندتری بردارد.

وی افزود: از سال 87 تا اول سال 95، بنیاد برکت 2 هزار و 462 میلیارد ریال در بخش های مختلف استان سرمایه گذاری کرده که این مبلغ بیشتر صرف توانمند سازی اقتصادی و کارآفرینی، ساخت مسجد و مدرسه، خدمات بیمه ای، مالی و بیمه ای به ایتام شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز با تشکر از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت، گفت: با توجه به محرومیت گسترده ای که در استان وجود دارد انتظار هم گسترده است، امیدواریم این منطقه محروم بیشتر مورد ملاحظه دست اندرکاران امر قرار گیرد.

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی در ادامه محرم را ماه پیروزی خون بر شمشیر عنوان کرد و با درخواست کمکهای بیشتر مسئولان مربوط برای رفع محرومیت استان، از خداوند متعال خواست که رهبر فرزانه انقلاب را برای مسلمانان جهان و دفاع از مظلومان حفظ کند.

دکتر سید علی اکبر پرویزی استاندار خراسان جنوبی نیز از دست اندرکاران بنیاد برکت قدردانی کرد و گفت: فعالیت های این نهاد در مناطق مختلف کشور محسوس است و امیدواریم این فعالیت ها روز به روز در کشور خصوصا این استان گسترده تر شود.

وی در ادامه از مسئولان این بنیاد خواست نگاهی ویژه به خراسان جنوبی با توجه به محرومیت ها و خشکسالی های پیاپی در استان داشته باشند. خراسان جنوبی با 151 هزار کیلومتر مربع مساحت و حدود 800هزار نفر جمعیت پس از سیستان بلوچستان و کرمان سومین استان پهناور کشور است.

خشکسالی های 18 ساله، این منطقه را به یکی از کم آب ترین استان های کشور تبدیل کرده است که باعث شده آب آشامیدنی تعداد زیادی از روستاهای مرزی با تانکر تامین شود.

 

افتتاح نمایشگاه گل و گیاه ظهر با حضور استاندار خراسان‌جنوبی

در مراسمی با حضور دکتر سید علی اکبر پرویزی استاندار و تعدادی از مدیران استان، امروز نخستین بازارچه گل و گیاه خراسان جنوبی در بیرجند به بهره برداری رسید. برای احداث این بازارچه چهار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

به گزارش تابناک، استاندار خراسان جنوبی در این مراسم با اشاره به تداوم پدیده 18سال خشکسالی در استان گفت: استفاده از شیوه های نوین آبیاری و مدیریت منابع آبی باید به عنوان یک اصل مورد توجه قرار گیرد. شهرداری ها نیز باید برای ارتقای کیفیت و بهسازی و ساماندهی فضاهای سبز شهری تلاش بیشتری داشته باشند و با توجه به نیاز مبرم مردم و استفاده آنان از فضاهای سبز شهری، باید نگهداری و مدیریت فضای سبز شهرها بطور جد در دستور کار قرار گیرد.

این بازارچه در زمینی به مساحت هزار و 800مترمربع زیربنا و با 450 مترمربع زیربنا در قالب 14 غرفه احداث شده که با بهره برداری از آن، زمینه اشتغال 28 نفر فراهم شده است.

 

فرماندار بیرجند: سرشماری هیج ارتباطی به مسائل اقتصادی و یارانه افراد ندارد

مهندس علی ناصری فرماندار بیرجند امروز از همشهریان بیرجندی خواست که با اطمینان خاطر از محفوظ بودن اطلاعات خود در سازمان آمار، نسبت به ثبت نام اینترنتی و مشارکت در امر سرشماری اقدام کنند و مطمئن باشند که این سرشماری هیج ارتباطی به مسائل اقتصادی و یارانه افراد ندارد.

به گزارش تابناک، فرماندار بیرجند گفت: سرشماری نفوس و مسکن امسال در دو بخش اینترنتی و حضوری برگزار می شود که در مرحله اول از تاریخ 3 مهرماه طرح به صورت اینترنتی آغاز شده و تا 24 مهر ادامه دارد و مردم می توانند با مراجعه به آدرس اینترنتیwww.sarshomari95.ir نسبت به تکمیل اطلاعات خواسته شده اقدام کنند و کد رهگیری دریافت نمایند.

مدیر اجرایی سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 95 شهرستان بیرجند با بیان اینکه مرحله دوم طرح نیز از 25 مهر آغاز و تا 25 آبان ادامه پیدا می کند، گفت: در این مرحله همکاران ما به درب منازل مردم مراجعه و در صورتی که خانوار در مرحله اول به صورت اینترنتی فرم مربوطه در سایت را پرکرده باشند کد آماری را دریافت می نمایند و در غیر این صورت به صورت سوال و جواب اطلاعات لازم را از سرپرست و یا فرد مطلع آن خانواده اخذ می کنند.

وی افزود: تمامی اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری به صورت محرمانه نزد مرکز آمار ایران باقی خواهد ماند و مشکلی برای همشهریان گرامی ایجاد نخواهد کرد.

 

رئیس دانشگاه بیرجند: با مدرک گرایی، شان و جایگاه دانشگاه کوچک شده است

رئیس دانشگاه بیرجند گفت: متاسفانه امروزه با مدرک گرایی و با دو هزار و 500 دانشگاهی که در کشور داریم شان و جایگاه دانشگاه را پایین آوره ایم و این امر موجب تربیت نیروهای کوچک و متخصصین اندک شده است.

به گزارش تابناک، دکترخلیل خلیلی رئیس دانشگاه بیرجند در مراسمی در تالار ولایت دانشگاه بیرجند گفت: در دانشگاه باید هم به مباحث تئوریک و هم به علوم کاربردی توجه شود و توجه داشته باشیم که نباید در مرزهای دانش و مباحث تئوریک عقب بکشیم بلکه باید علوم به روز را فرا بگیریم.

رئیس دانشگاه بیرجند با اشاره به اینکه بشر لاجرم به مباحث علوم کاربردی و انرژی نیازمند است، گفت: با توجه به اینکه خراسان جنوبی در منطقه کویری واقع شده و خشکسالی های پی در پی و امکانات ضعیف از گلایه های مردم است، باید از این کویر لم یزرع که قاعدتا در آن منافعی هم هست به نحو احسن استفاده کرد. ما در مباحث دانشگاهی و جامعه‌ای که در آن زندگی می‌کنیم در تمامی زمینه‌ها به بخشهای تخصصی نیازمندیم و باید در حوزه عمل بیشتر ورود پیدا کنیم.

وی همچنین به فعالیت ۴۱ ساله دانشگاه بیرجند اشاره کرد و گفت: این دانشگاه با ۱۲ هزار دانشجو، ۱۱ دانشکده و سه آموزشکده متولی سایر دانشگاه ها در استان است و وجود ۴۵ رشته دکترا، ۱۷۰ رشته ارشد و ۳۵۰ عضو هیئت علمی تمام وقت در دانشگاه بیرجند در کنار فعالیت دیگر دانشگاه، شهر بیرجند را به شهر دانشگاهی تبدیل کرده است.

 

دیدار حجت الاسلام عبادی با بیرجندیهای مقیم تهران: خشکسالی ایران در ۵۰ سال آینده، ۱۱ برابر خواهد شد

حجت الاسلام عبادی درد دیدار با بیرجندیهای مقیم تهران گفت: خشکسالی ایران در ۵۰ سال آینده، ۱۱ برابر خواهد شد

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اجرای راه آهن استان نیاز به سرمایه ی خارجی داریم که با هند و ژاپن وارد مذاکره شده ایم که نتایج خوبی نیز در بر داشته است.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی در جمع بیرجندی های مقیم تهران با بیان اینکه مشکل استان خراسان جنوبی مشکل آب است گفت: با وجود خشکسالی های پی در پی ۱۷۰۰ روستای استان خالی از سکنه شده اند. برنامه ی نهایی در برطرف شدن این مشکل، تصیفه ی آب دریای عمان می باشد که آب خانگی و صنعت را تامین می کند و از پسماند آن برای کشاورزی استفاده می شود.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی انتقال آب از کشورهای خارجی را بدلیل ناامنی در کشورهای همسایه ناممکن دانست و گفت: مدیریت مصرف آب نیز در استان نادرست است، در حالی که توجه نداریم خشکسالی ایران در پنجاه سال آینده یازده برابر خواهد بود.

حجت الاسلام عبادی گفت: با وجود بخش نامه ی دولت مبنی بر اینکه هیچ بودجه اجرایی کنار گذاشته نشود، با فشار و تهدید به استعفا(استعفای نمایندگان استان خراسان جنوبی؛گناباد و برخی از نمایندگان سیستان)با عنوان استعفای جمعی از نمایندگان شرق کشور؛ در نهایت با عقب نشینی دولت همراه شد.

وی همچنین توضیح داد که: با رایزنی های بنده با وزیر امور خارجه کشور، دفتر وزارت خارجه در خراسان جنوبی برای اولین بار تاسیس شد که این دفتر تاکنون حداقل یک میلیون دلار برای استان درآمد داشته و برای ورود گردشگر خارجی نیز بسیار مفید بوده است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار