در دیدارهای نیروی انتظامی و بسیج سازندگی استان با نماینده ولی فقیه مطرح شد: اگر جامعه ای فاسد شود همه غرق خواهند شد
حجت الاسلام عبادی: مردم در گذشته، صادق بودند و دزد و کلاهبردار به ندرت پیدا می‌شد و اغلب مردم حرفشان سند بود/ اگر جامعه از فساد پر شود، دعا هم کنید مستجاب نمی‌شود/ هرچند در فعالیت‌های جهاد سازندگی، درصد خطا زیاد بود، اما بسیج سازندگی در فعالیت‌های خود خطا ندارد
کد خبر: ۳۰۶۲۸۶
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۸ 03 October 2016

حجت الاسلام سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی این هفته نیز همانند هفته های قبل، روزهای پرکار و ملاقات های متعددی داشت و در دیدارهای جداگانه با فرماندهان و پرسنل نیروی انتظامی و رییس و کارکنان بسیج سازندگی استان از زحمات و خدمات آنها قدردانی کرد.

به گزارش تابناک، حجت الاسلام عبادی در دیدار با نیروهای انتظامی، از تقارن هفته ی نیروی انتظامی و هفته ی امر به معروف و نهی از منکر اظهار خشنودی کرد و این تقارن را به نیروهای حافظ امنیت و آسایش جامعه تبریک گفت و افزود: مهم ترین وظیفه ی نیروی انتظامی حفاظت از دستاورد ها و ارزش های نظام جمهوری اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر این که نیروی انتظامی مسئولیت های زیادی بر عهده دارد و باید سعی کنند وظایف خود را دقیق و عادلانه انجام دهند تا زمینه ی اصلاح و بیداری مردم فراهم شود گفت: در جامعه جمعیت کمی هستند که از آن‌ها به صالح و مصلح تعبیر می‌کنیم و در مقابل آن، جمعیت کمی هم هستند که از آن‌ها به فاسد و مفسد یاد می‌کنیم. انسان‌های صالح، هم خودشان صالح هستند و هم تلاششان در جهت اصلاح جامعه است و انسان‌های فاسد نیز هم خودشان فاسد هستند و هم فساد را مانند یک بیماری به جامعه سرایت می‌دهند. اما خوشبختانه اکثریت اعضای جامعه ما، انسان های معمولی برخوردار از فطرت انسانی هستند و اگر این انسان های صالح و مصلح در بقیه افراد نفوذ کنند همه ی مردم درست خواهند شد. بنابراین باید مانع از نفوذ مفسدان در جامعه شد تا باعث خرابی جامعه نشوند.

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اگر مردم نسبت به فریضه ی امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت شوند،جایی برای کار خیر نمی ماند، گفت: اگر جامعه ای فاسد شود همه غرق خواهند شد. وی از مردم خواست که با انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر نگذارید جامعه بیمار شود زیرا که نفوذ فساد در جامعه به همه ضرر می رساند.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی تاکید کرد: تاریخ پر از ظلم و ستم است که ظلم و ستم‌ها، منطقه‌ای بوده است اما از 150 سال قبل که پای استعمار به میان آمد، جریان ظلم و ستم، فراگیر و بین‌المللی شده و هرجا که استعمار پیر یعنی انگلیس قدم گذاشته، آن‌جا را از ظلم و دزدی و هتک ناموس پر کرده است.

حجت الاسلام عبادی گفت: واقعیت این است که مردم در گذشته، صادق بودند و دزد و کلاهبردار به ندرت پیدا می‌شد و اغلب مردم حرفشان سند بود، اما در حال حاضر استعمار نو در همه جا نفوذ کرده و باعث نابودی جامعه می شود.

وی بابیان‌اینکه امر به معروف و نهی از منکر منحصر به یک هفته نیست و در هر زمان و هر مکان، عقلاً و شرعاً واجب است گفت: امر به معروف و نهی از منکر این است که نگذارید جامعه مریض شود و مردم را با ظلم رو به رو کنند.

 

جامعه فاسد، علاجی ندارد

حجت الاسلام عبادی افزود: زمانی که از بهداشت سخن به میان می‌آید، اعلام می‌کنند متمدّن هستیم و بهداشت را رعایت می‌کنیم اما آیا رعایت بهداشت کافی است؟ مردمی که گناهی ندارند و کودکانی که بی هیچ جرمی در سوریه، عراق، یمن و فلسطین کُشته می‌شوند ، در کجا قرار دارند؟

نماینده ولی فقیه گفت: اگر جامعه از فساد پر شود، چون مقصر هستید و جامعه را رها کردید، دعا هم کنید، مستجاب نمی‌شود چون طبق حکمت الهی ادم های بی‌تفاوت باید همان دردی را که مردم می‌کِشند، او نیز آن درد را بکِشد. حرف من این است که فساد به نفع هیچ کس حتی شخص فاسد نیست. پیش از آن‌که جامعه فاسد شود، از آن جلوگیری کنید و امر به معروف و نهی از منکر را به عنوان بهداشت در جامعه اجرا کنید. اگر جامعه فاسد شود، علاجی ندارد.

حجت الاسلام عبادی با تقدیر از خدمات نیروهای انتظامی گفت: نیروی انتظامی، مسئولیت‌های فراوانی دارد که همه ارزشمند است چراکه از جان، مال، ناموس و دین مردم محافظت می‌کند و اگر در این راه قصد قربت الی الله باشد، بالاترین ثواب را دارد. بنابراین در زمان انجام وظیفه، دقیق باشید تا دقیقاً عادلانه عمل کنید چراکه اگر عادلانه عمل کردید، همیشه فردی را بیدار و او را می‌سازید و این باعث می‌شود جامعه اصلاح شود.

سرتیپ دوم مجید شجاع فرمانده نیروی انتظامی خراسان‌جنوبی نیز در ابتدای این دیدار آمادگی نیروی انتظامی را برای پاسداری از ارزش‌های نظام اسلامی و امنیت مردم شهیدپرور اعلام و تاکید کرد: افتخار همه ی ما در نیروهای مسلح این است که سرباز ولایت هستیم و خوشحالم که اعلام کنم امنیت خوبی که داریم در سایه همدلی دستگاه‌های انتظامی به دست آمده، هرچند تهدیدات استان و مناطق اطراف استان می‌طلبد همواره هوشیار و بیدار باشیم.

هفته ی نیروی انتظامی از نهم مهر ماه آغاز و تا پنج شنبه ادامه دارد که مراسم غبار رویی از مزار شهدا و برگزاری دعای کمیل از آخرین برنامه های این هفته در بیرجند خواهد بود.

 

بسیج سازندگی در فعالیت‌های خود خطا ندارد

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با رییس و کارکنان بسیج سازندگی استان نیز به مسایل مهمی پرداخت و با اشاره به اینکه بسیج سازندگی خدمات بسیار ارزشمندی را در روستاها و مناطق دورافتاده به مردم ارائه کرده است، گفت: در فعالیت‌های جهاد سازندگی، درصد خطا زیاد بود اما این درحالی است که این مشکل در فعالیت‌های انجام شده توسط بسیج سازندگی در جامعه مشاهده نمی‌شود.

حجت الاسلام عبادی جایگاه بسیج سازندگی را در دوران انقلاب بعد از الحاق جهاد سازندگی به وزارت کشاورزی بسیار عالی توصیف کرد و گفت: جای نهادی همچون بسیج سازندگی در انقلاب اسلامی خالی بود که به دستور مقام معظم رهبری، تصویب این نهاد در دستور کار قرار گرفت و اکنون ارزش معنوی خدمات انجام شده توسط بسیج سازندگی از خدمات متافیزکی آن برایمان ارزشمندتر است، چون بسیج سازندگی امروزه مؤفق است و ارزش‌های دینی و الهی آن نیز بسیار ارزشمند شناخته می شود و برای ما همه ی ابعاد کار اهمیت دارد.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز که غرق در پول‌پرستی و دنیاپرستی است، خدمات نهادهایی همچون بسیج سازندگی بسیار ارزنده و کارگشا است. ضمن آن که بسیج سازندگی استان خدمات بسیار خوبی انجام داده که همه از برکات انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی ادامه داد: امروزه فکر و اندیشه‌های فرزندان این مرز و بوم در محاصره دشمن قرار گرفته است و باید در نجات این موضوع مهم تلاش شود. بنابراین جهادی که اندیشه‌ها را حفاظت می‌کند نیز امروزه مهم است و باید دراین خصوص بکوشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار