بسته خبری خبرنگاران تابناک: یک نماینده‌ اسبق خراسان جنوبی در مجلس از سانحه تصادف جان سالم به در برد
سایر خبرها: گریه و ماتم مادران "یا حسین گو "در عزای یادگار بی گناه امام مظلوم کربلا / نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به ماموران پست: نباید در امانت‌داری مردم سهل‌انگاری شود/ در طبس راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد
کد خبر: ۳۰۸۸۸۶
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸ 08 October 2016

در هفتمن روز از ماه محرم و در آستانه شهادت سالار شهیدان آقا ابا عبدالله الحسین، فردا به رسم هر ساله، دانشگاه پیام‌نور بیرجند میزبان هیات‌های مذهبی شهر بیرجند خواهد بود. مراسم روز هفتم ساعت 9 صبح از مقابل درب ورودی دانشگاه پیام نور مرکز بیرجند شروع و تا مسجد باقرالعلوم(ع) دانشگاه پیام نور بیرجند ادامه خواهد یافت.

به گزارش تابناک، در این مراسم که هر ساله به میزبانی هیات پیام آوران عاشورایی دانشگاه پیام نور بیرجند و بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور و با نوحه خوانی و عزاداری برای شهدای کربلا برگزار می شود، حجت‌الاسلام جلالیان استاد حوزه و دانشگاه سخنرانی می کند.

دیروز در ششمین روز ماه محرم،30 هزار نفر از دانش آموزان مقطع اول و دوم متوسطه خراسان جنوبی در مسجد امام حسین (ع) بیرجند در سوگواره «احلی من العسل» شرکت کردند.

سوگواره «احلی من العسل» نیز هر ساله با هدف آشنایی دانش آموزان مقطع متوسطه با فرهنگ عاشورایی در شهرستان های درمیان، خوسف، بیرجند، بشرویه، طبس، فردوس، سرایان، زیرکوه، قاینات، نهبندان و سربیشه برگزار می شود.

 

یک نماینده‌ اسبق خراسان جنوبی در مجلس از سانحه تصادف جان سالم به در برد

در سانحه رانندگی که ظهر دیروز برای خودروی نماینده 4 شهرستان خراسان جنوبی در مجلس هفتم، در حوالی ساغند روی داد، وی جان سالم به در برد.

به گزارش تابناک، اتومبیل دکتر عبدالرضا هاشم‌زایی نماینده اسبق مردم فردوس، طبس، بشرویه و سرایان و نماینده فعلی مردم تهران در مجلس دیروز در 120 کیلومتری اردکان در برخورد یک خودروی 206 که از مسیر خود منحرف شده بود، دچار سانحه شد که در اثر این سانحه تاسف بار 2 سرنشین خودروی 206 درجا فوت کردند و دکتر هاشم‌زایی و راننده وی دچار مصدومیت شدند که به بیمارستان یزد منتقل شدند.

دکتر هاشم‌زایی برای حضور در مراسم دهه اول محرم عازم زادگاه خود در روستای بیاضه بود. پزشکان بیمارستان یزد حال عمومی وی پس از سانحه رانندگی را مساعد اعلام کردند.

 

گریه و ماتم مادران "یا حسین گو "در عزای یادگار بی گناه امام مظلوم کربلا

حسینه جماران بیرجند دیروز در جمعه ی آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، میعادگاه هزاران مادر و نوزاد شیرخواره ای بود که به یاد علی اصغر حسین ع همانند دیگر شهرهای استان و سراسر کشور با حضور در آئین شیرخوارگان حسینی، بر مصیبت سیدالشهدا ع در صحرای کربلا اشک ریختند.

به گزارش تابناک، صفوف مادرانی که لباس های سفید با سربندهای نام مبارک علی اصغر حسین ع بر تن نوزادان و کودکان خود پوشانده بودند، از صبح مسیر حسینه جماران را سرشار از عطر نوشکفته صحرای کربلا کرده بود و با گریه و ماتم مادران یا حسین گو در عزای یادگار بی گناه امام مظلوم ع، مراسم حال و هوایی ماورایی داشت.

حجت الاسلام لطفیان مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در این مراسم خطاب به مادران دغدار زاده زهرا س گفت: : باید نسلی را تربیت کنیم که در رکاب امام زمان(عج) جان‌فشانی کنند و اگر روزی در مسیر اهل‌بیت(ع) نیاز به دل کندن از فرزندانمان باشد از نثار خون آن‌ها در این مسیر کوتاهی نکنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی تاکید کرد: اگر می‌خواهیم نسلی آزاده و جوانمرد داشته باشیم باید روزی حلال به آنان بدهیم و رمز روزی حلال‌خورردن احترام به فرزندان پیامبر (ص) است. بنابراین والدین باید مراقب لقمه‌ای که به خانه وارد می‌شود باشند و به‌هیچ‌عنوان فکر لقمه حرام در زندگی نکنند.

وی افزود: اگر مادران اهل مجالس سوگواری اهل‌بیت (ع) باشند و محبت پیامبر (ص) را در سینه داشته باشند می‌توانند فرزندان خود را دینی تربیت کنند، ضمن آن که باید مراقب فکر و فرهنگی که فرزندان در بستر آن تربیت می‌شوند باشیم. فکر اهل‌بیت (ع) برترین فکر و فرهنگ عاشورا برترین فرهنگی است که انسان می‌تواند بر اساس آن تربیت دینی را برای نسل‌های آینده رقم بزند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی خطاب به ماموران پست: نباید در امانت‌داری مردم سهل‌انگاری شود

آیت‌الله سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی صبح امروز در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل پست خراسان‌جنوبی از خدمات نیروهای پست قدردانی کرد و با تاکید بر اهمیت امانتداری در پست، خطاب به ماموران زحمتکش پست گفت: شما توفیق خدمت بزرگی به جامعه دارید.

به گزارش تابناک، نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با اشاره به ‌اینکه امروز با وسایل ارتباطی، دنیا به یک دهکده کوچک تبدیل شده است، بر این نکته تاکید کرد که: با این همه، نه ‌تنها از رونق پست کاسته نشده، بلکه زحمات کارکنان پست برای جا به جایی اسناد و کالاهای امانتی مردم چندین برابر شده است.

وی در عین حال تصریح کرد: غیر از منافع مالی و اقدامات فیزیکی، روح کار که امانت‌داری است در پست اهمیت دارد و نباید در امانت‌داری مردم سهل‌انگاری شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی افزود: از طرفی باید توجه داشت که در زمینه معاملات الکترونیک اگر تجار و کسبه خود را مجهز نکرده و شرایط روز را رعایت نکنند با عدم فروش کالاهای خود مواجه خواهند شد و کالاها بر روی دستشان خواهد ماند.

آیت‌الله عبادی به خدمات پست در هشت سال دوران دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: نقش پست در دوران جنگ تحمیلی بی‌بدیل بود و مطمئنا در آن دوران، ماموران پست هم با رساندن نامه های مبارزانی که در راه خدا جهاد می کردند، اجر و ثواب زیادی برده اند.

 

در طبس راهپیمایی امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد

دیروز در پایان نمازجمعه شهرستان طبس، با شعار "تذکر لسانی، وظیفه همگانی" یک راهپیمایی برای سفارش به احیای امر به معروف و نهی از منکر برگزار شد.

به گزارش تابناک، ظهر دیروز به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر، شرکت کنندگان در نمازجمعه شهر طبس پس از اقامه نماز، با شعارهای لسانی و در دست گرفتن تابلو نوشته های: " همه مسئولیم"، «امر به معروف ما، راه شهیدان ما»، «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» فاصله مسجد جامع کبیر طبس تا چهار راه هیات صاحب الزمانی(عج) را راهپیمایی کردند و در پایان با قرائت بیانیه‌ای خواستار احیای قانون امر به معروف و نهی از منکر، کاهش وابستگی به کشورهای غربی و اجرای اقتصاد مقاومتی شدند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار