اخبار کوتاه انتظامی خراسان جنوبی
فرمانده انتظامی استان از کشف 35 کیلو و 850 گرم هروئین در شهرستان نهبندان خبر داد.
کد خبر: ۳۵۵۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۱ 05 January 2017
سردار مجید شجاع با اعلام این خبر گفت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان نهبندان هنگام کنترل خودروهای عبوری به یکدستگاه کامیون کشنده مشکوک و خودرو را به لاین بازرسی هدایت کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو 35 کیلو و 850 گرم هروئین که به طرز ماهرانه داخل خودرو جاساز شده بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان بیان کرد: در این عملیات یکدستگاه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.
شجاع، با بیان اینکه مبارزه با پدیده شوم موادمخدر با جدیت از سوی پلیس دنبال می‌شود به شهروندان توصیه کرد در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی‌نظمی و اخلال در نظم عمومی با مرکز فوریت‌های پلیسی110 تماس و موضوع را به پلیس اطلاع دهند.
سارقان به عنف در شهرستان بیرجند دستگیر شدند
فرمانده انتظامی استان گفت: دو متهم که با استفاده از سلاح سرد در شهرستان بیرجند اقدام به زورگیری می‌کردند در عملیات ویژه سحرگاهی پلیس آگاهی استان دستگیر شدند.
سردار مجید شجاع اظهار داشت: با وقوع چند فقره سرقت به عنف از نوع زورگیری در شهرستان بیرجند کارآگاهان پلیس آگاهی بررسی موضوع را آغاز کردند که در هنگام جمع آوری مستندات، دو شکایت با عنوان زورگیری با سلاح سرد توسط شهروندان مطرح شد.
وی با بیان اینکه دو شاکی جوان در اظهارات خود زورگیری توسط دو مرد با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت و سلاح سرد را مطرح کردند افزود: کارآگاهان با اطلاعاتی که به دست آوردند محل اختفای دو زورگیر را شناسایی و با هماهنگی قضائی با یک عملیات غافلگیرانه دو متهم را که از مجرمان سابقه‌دار و بومی بودند دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی استان تصرح کرد: متهمان در اظهارات خود به دو فقره زورگیری اعتراف کردند و در بازرسی از آنان سلاح سرد و یکدستگاه موتورسیکلت کشف شد.
وی با بیان اینکه زورگیران انگیزه خود را از این کار تأمین هزینه موادمخدر صنعتی اعلام کردند بیان کرد: سارقان با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی و از آنجا روانه زندان شدند.
فرمانده انتظامی استان به شهروندان توصیه کرد شهروندان هنگام تردد در محله‌های خلوت و به ویژه در ساعات پایانی روز و شب به اطراف دقت داشته باشند و همچنین برای استفاده از وسایل حمل و نقل و ایاب و ذهاب از هر وسیله‌ای استفاده نکنند زیرا سارقان با سوء استفاده از بی‌توجهی شهروندان به نکات ایمنی دست به سرقت و زورگیری می‌زنند.
 
سارقان حرفه‌ای منازل در قاین دستگیر شدند
فرمانده انتظامی شهرستان قاین از انهدام باند سارقان حرفه‌ای منازل با ۱۸ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ اسماعیل واعظی گفت: با وقوع سرقت‌های سریالی از منازل در سطح شهرستان قاین بلافاصله بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.
وی افزود: در بررسی صحنه‌های جرم و تجزیه و تحلیل سرقت‌های قبلی، ظن ماموران به غیربومی بودن سارق یاسارقان احتمالی قوت گرفت و در همین راستا گشت‌های متعدد در سطح شهر فعال و بازدید و بررسی تمام مسافران مهمانپذیر و مسافرخانه‌ها در دستور کار ماموران قرار گرفت.
فرمانده انتظامی شهرستان قاین خاطرنشان کرد: با اعلام مسئول یکی از مهمانپذیرهای شهرستان مبنی بر اینکه دو نفر از مسافران که خودرو سانتافه داشته اقدام به تخلیه مهمانپذیر می‌کنند که بلافاصله طرح مهار اجرا و در نهایت خودرو سانتافه توسط مأموران شناسایی و متوقف شد.
وی تصریح کرد: مأموران در بازرسی از خودرو مقدار زیادی طلا کشف و دو متهم را دستگیر و به کلانتری منتقل کردند.
واعظی بیان کرد: متهمان در اظهارات خود به 18 فقره سرقت از منزل (طلا و اشیاء گران قیمت) اعتراف کردند که متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.
کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق در خوسف
فرمانده انتظامی شهرستان خوسف از کشف لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق  به ارزش 50 میلیون ریال در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ احمدرضا کارگر در تشریح این خبر اظهار داشت: روز گذشته مأموران انتظامی شهرستان هنگام کنترل محورهای عبوری به یکدستگاه سواری پژو 206 مشکوک و خودرو را جهت بازرسی متوقف کردند.
وی افزود: مأموران در بازرسی از خودرو بیش از 600 قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق که فاقد هرگونه مجوز حمل بود کشف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان خوسف با اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی این محموله قاچاق را 50 میلیون ریال برآورد کردند بیان کرد: در این رابطه خودرو توقیف و متهم با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.
کارگر با اشاره به اینکه لوازم آرایشی قاچاق عمدتا لوازمی هستند که به دلیل بی‌کیفیتی یا تولید زیرزمینی نتوانسته‌اند مسیرهای قانونی را طی کنند و قاچاقچیان این کالاها را به صورت قاچاق وارد کشور می‌کنند افزود: این محصولات برای اینکه سریعتر به فروش برسد در شبکه‌های توزیع مختلف عرضه می‌شود تا با قیمت ارزان و در حداقل زمان به فروش برسد.
توقیف سواری ماکسیما با 188 کیلومتر سرعت
رئیس پلیس راه استان از توقیف یکدستگاه خودروی سواری ماکسیما که با سرعت غیر مجاز 188 کیلومتر در حرکت بود خبر داد.
سرهنگ حسین رضایی گفت: روز گذشته تیم کنترل سرعت پلیس راه قاین هنگام کنترل خودروهای عبوری یک دستگاه سواری ماکسیما که با سرعت 188 کیلومتر در حال حرکت بود را مشاهده و بلافاصله آن را متوقف کردند.
وی با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز خط قرمز پلیس راه است گفت: به علت ارتکاب تخلفات  حادثه ساز "سرعت و سبقت غیر مجاز" خودروی مذکور دو میلیون ریال جریمه و 10 نمره منفی در سوابق گواهینامه راننده خاطی ثبت شد که پس از اعمال قانون خودرو روانه پارکینگ شد.
رئیس پلیس راه استان خاطرنشان کرد: هدف پلیس از اعمال قانون این است تا رانندگان با توجه بیشتری قوانین و مقررات را رعایت کرده و سهم خود را در تامین امنیت راه‌ها ایفا کنند و با رعایت قوانین الگوهای عملی مناسبی برای فرزندان خود در آینده باشند.
74ضربه شلاق برای عامل توهین به مأموران صادر شد
رئیس پلیس راه استان گفت: فردی که هنگام انجام وظیفه به ماموران پلیس راه توهین کرده بود توسط دادگاه به 74 ضربه شلاق محکوم شد.
سرهنگ حسین رضایی گفت:  شهریور ماه امسال مأموران پلیس راه در حوزه استحفاظی شهرستان فردوس- بشرویه یکدستگاه خودرو را به دلیل سبقت غیر مجاز متوقف می‌کنند.
وی افزود: مأموران هنگام درخواست مدارک خودرو از راننده متخلف از جانب وی مورد توهین و فحاشی قرار می‌گیرند که مراتب صورت جلسه و پرونده‌ای تشکیل می‌شود.
رئیس پلیس راه استان بیان کرد: در نهایت دادگاه حکم 74 ضربه شلاق را برای عامل توهین به مأموران صادر کرد.
رضایی از شهروندان خواست اگر قصوری می‌بینند یا اعتراضی دارند از مبادی قانونی اقدام کنند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار