امام جمعه موقت بیرجند:
امام جمعه موقت بیرجند گفت: جنگ امروز جنگ فرهنگ‌هاست و دشمن تلاش می‌کند با شبکه‌های اجتماعی فرهنگ ما و حجاب زنان ما را از بین ببرد بنابراین باید حواسمان جمع باشد و گول دشمن را نخوریم.
کد خبر: ۳۵۵۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸ 06 January 2017
حجت‌الاسلام و‌المسلمین علیجان دلدار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهرستان بیرجند اظهار داشت: احترام گذاشتن به حقوق دیگران امری ضروری است.

وی با بیان اینکه جامعه سالم و بی‌کینه و جامعه‌ای که در آن روح برادری حاکم باشد جامعه‌ای است که‌ انسان‌ها به حقوق یکدیگر احترام بگذارند، گفت: عدالت در صورتی محقق می‌شود که همه افراد جامعه حقوق یکدیگر را رعایت کنند.

امام جمعه موقت بیرجند به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و افزود: یکی از مناسبت‌های هفته ولادت امام حسن عسگری (ع) است که‌ این روز را به محضر امام زمان (عج) تهنیت عرض می‌کنیم.

وی 17 دی ماه سالروز توطئه استعماری کشف حجاب را یکی دیگر از مناسبت‌های هفته عنوان کرد و گفت: خداوند خطاب به پیامبر می‌گوید "ای پیامبر به زنان با ایمان بگو چشم‌های خود را فرو بگیرند و دامن خود را حفظ و زینت‌های خود را آشکار نکنند".

امام جمعه موقت شهرستان بیرجند با بیان اینکه باید در راه رفتن زن مسلمان حیا باشد یادآور شد: رستگاری جامعه و همه افراد در حیا، حجاب و پاکدامنی است.

دلدار حجاب زن را عرصه جهاد او دانست و اظهار داشت: حجاب یک گوهر است که‌ دشمنان بسیاری دارد بنابراین باید از آن مراقبت کرد زیرا شخصیت و کرامت زن با حجاب او حفظ می‌شود.

وی با بیان اینکه امنیت روانی خانواده و جامعه با حفظ حجاب و رعایت عفاف محقق می‌شود افزود: حجاب حق‌الناس است و افرادی که تحت تأثیر مشکلات روحی و روانی به سمت فحشا می‌روند و نسبت به همسر خود بی‌عاطفه هستند و همچنین طلاق‌های عاطفی و اخلاقی که به وجود آمده است همه به دلیل بی‌حجابی و بی‌عفافی است.

امام جمعه موقت بیرجند با بیان اینکه حجاب گوهر ارزشمندی است که‌ دشمن بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌کند، گفت: در گذشته رضاشاه با شمشیر و سلاح به جان حجاب افتاد و امروزه دشمن سرمایه خود را آورده و اتاق‌های فکر تشکیل داده تا با رواج بی‌حجابی بر ما مسلط شود و فرهنگ، سیاست و اقتصاد ما را به دست گیرد.

دلدار با اشاره به اینکه این شوخی نیست که 61 موسسه تلاش می‌کنند تا جوانان ما را بی‌هویت کنند، بیان کرد: جنگ امروز جنگ فرهنگ‌هاست و دشمن تلاش می‌کند با شبکه‌های اجتماعی فرهنگ ما را از بین ببرد بنابراین باید حواسمان جمع باشد و گول دشمن را نخوریم.

وی تصریح کرد:  مطمئن هستیم پیروزی با فرهنگ ایران است به شرط اینکه به دامن عترت برگردیم و الگوی دختران ما حضرت فاطمه معصومه باشد.

امام جمعه موقت بیرجند رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) را یکی دیگر از مناسبت‌های هفته دانست و گفت: 19 دی ماه روز قیام تأثیرگذار مردم قم است که‌ در یک موقعیت حساس با بصیرت، عمل و پیروی از روحانیت مردم انقلابی جرقه به وجود آمدن انقلاب را ایجاد کردند.

دلدار به شهادت دانشمند بزرگ هسته‌ای احمدی روشن اشاره کرد و یادآور شد: این شهید والامقام با زندگی ساده و بی‌تجمل و با همت خود راه روشنی جلوی همه جوانان ما گذاشت.

امام جمعه موقت بیرجند گفت: این شهید بزرگوار در شرایط سختی که ذخیره اورانیوم رو به اتمام بود و صنعت کشور دچار مشکل شده بود و تأمین آن از خارج از کشور امکان‌پذیر نبود با تعدادی از دانشجویان خود اورانیوم 20 درصد را تولید و همه دشمنان را حیرت زده کرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار