دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت : مبارزه با پدیده مواد افیونی یکی از مهمترین و بزرگترین اولویت ها برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی است و مبارزه با این پدیده شوم مشارکت همه افراد جامعه را می طلبد.
کد خبر: ۳۵۵۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 06 January 2017
علی زندی روز پنجشنبه در دومین نشست مشورتی دهیاران بخش مرکزی قاینات
افزود : خانواده و جامعه دو مقوله اصلی در ارتباط با مبارزه با مواد مخدر هستند و پدران و مادران باید روابط خود را با فرزندان بر اساس آموزه های دینی و هنجارهای اجتماعی قرار دهند و با فرزندانخود ارتباط صمیمی برقرار کنند و دوست هم باشند.
وی با اشاره به لزوم اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اظهار کرد: دهیاران در ارتباط با اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با استفاده از توان و ظرفیت سازمان های مردم نهاد ، ائمه جمعه و جماعات ، نیروهای نظامی و انتظامی گام بردارند.
وی یادآور شد: وجود مرز(465 کیلومتر) طولانی با افغانستان به عنوان بزرگترین تولید کننده مواد مخدر جهان عزم همگانی در مبارزه با این پدیده را می طلبد و تقدیم 97 شهید و 85 جانباز در خراسان جنوبی نشان دهنده اهمیت موضوع است.
همچنین بخشدار مرکزی قاینات گفت: دهیاران به عنوان سفیران مبارزه با مواد مخدر نقش مؤثری در آگاه سازی و آموزش افراد دارند، مبارزه با مواد مخدر با آگاه سازی و آموزش افراد جامعه امکان پذیر است .
مجید بیگی افزود: اطلاع رسانی و آگاهی بخشی و پیشگیری از اعتیاد وظیفه همگانی است و پرداختن به موضوع آسیب های اجتماعی با اولویت مواد مخدر باید در دستور کار قرار گیرد تا با این پدیده شوم که علت بیش از 60 درصد جرایم و آسیب های اجتماعی دیگر است، مهار شود.
بخشدار مرکزی قاینات اظهار کرد : با استفاده از توان و ظرفیت نهادهای فرهنگی و اجتماعی مانند مسجد ، سازمان های مردم نهاد ، پایگاههای بسیج و اداره ورزش و جوانان باید زمینه تقویت روحیه و مشارکت اجتماعی فراهم شود.
بخش مرکزی شهرستان قاینات با وسعت شش هزار و 200 کیلومتر مربع 87 روستا و 64 دهیاری دارد.
قاین مرکز شهرستان قاینات در 100 کیلومتری شمال بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار