نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: در دنیای ارتباطات نه خیری بالاتر از رسانه متعهد، حق جوی عدالت طلب است و نه شری بالاتر از رساته مریض وجود دارد.
کد خبر: ۳۵۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۳ 08 January 2017
آيت الله سيدعليرضا عبادي شامگاه (۱۸ دی) در همایش خبرنگاران و فعالان رسانه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: تمامی موجودات عالم دارای مبداء و مقصدی خاص هستند.

به گفته وی انسان بايد ابتدا در يک جهان بيني و جهان شناسي براي خود يک آرمان (حق يا ناحق، درست يا نادرست) را برای خود ترسیم کند.

 وي با تاکيد بر اينکه انسان بايد يک برداشت از هستي شناسي و جهان شناسي داشته باشد و بر اساس آن خود، انديشه، عمل، اخلاق و رفتار را تطبيق دهد، افزود: انسان براي رسيدن به اين اهدافي که براي خود تعيين کرده است بايد موانع زيادي را پشت سر بگذارد.

 نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: انسان باید با کمک اراده خود، به سمت اهدافی که تعیین کرده است برود و موانع را پشت سر بگذارد.

 وی با اشاره به آیه «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ مِنْ رَسُولٍ وَ لا نَبِيٍّ إِلاَّ إِذا تَمَنَّي أَلْقَي الشَّيْطانُ في أُمْنِيَّتِهِ فَيَنْسَخُ اللَّهُ ما يُلْقِي الشَّيْطانُ ثُمَّ يُحْكِمُ اللَّهُ آياتِهِ وَ اللَّهُ عَليمٌ حَكيمٌ » گفت: «أُمْنِيَّتِهِ » در این آیه در یک تعبیر همان آرمانهای انسان است.

 آیت الله عبادی ادامه داد: هنگامی که یک شخص حرکت خود را آغاز می کند از اطراف القائات شروع می شود که حرکت او را متوقف کند و در واقع بر سر مسیر او، یک مانع عظیم جلوه داده می شود.

 وی تصریح کرد: اگر مطالعه ای در امت های گذشته و یا دعوت انبیاء و جانشینان آنها داشته باشید، در می یابید که چه میزان القائات بر سر راه انسان به وجود می آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی باتاکید بر اینکه خبرنگاران «نه باید تهدید و تطمیع شوند و نه بترسند» گفت: فطرت بشر بر اساس حق، عدل و انصاف است و انحراف از آن بیماری است.

 وی باتاکید بر اینکه در بخش خبررسانی نیز باید یک نوع خدمت بر اساس عدل و بدون کم فروشی ارائه شود، گفت: خبرنگاران باید هنگامی که قلم به دست می گیرند و یا در فضای مجازی کار می کنند توجه کنند که کار‌آنها خدایی است یا نفسانی؟

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه غرب برای اینکه یک باطل را حق جلوه دهد، سرمایه گذاری می کند، افزود: در واقع جنایات آنها حد و مرزی ندارد ولی بدتر از این جنایات، رسانه هایی هستند که آنها را عادی جلوه می دهند که در واقع جنایتی از این بالاتر نیست.

 وی از اینکه امروز در جامعه ما نیز کسانی هستند که این هنر شیطانی را انجام می دهند و باطل را حق جلوه می دهند گلایه کرد و گفت: در دنیای ارتباطات نه خیری بالاتر از رسانه متعهد، حق جوی عدالت طلب است و نه شری بالاتر از رسانه مریض وجود دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار