معاون شهردار بیرجند:
معاون عمرانی شهردار بیرجند با بیان اینکه در بخش مهاجرت‌ها شهرستان بیرجند بیشترین آسیب‌ها را می‌بیند گفت: مناطق حاشیه‌نشین بیرجند باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود و یا به شهر تبدیل شود.
کد خبر: ۳۵۷۰۵۴
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰ 08 January 2017
علی عدل ظهر امروز در سومین جلسه کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد ستاد بازآفرینی شهری خراسان جنوبی اظهار داشت: در بخش مهاجرت‌های خراسان جنوبی، شهرستان بیرجند بیشترین آسیب را می‌بیند.

وی افزود: مردم که در حاشیه شهر بیرجند زندگی می‌کنند هر روز از انواع خدمات بهره‌مند شده و از شهرداری خدمات مختلفی می‌گیرند اما عوارض شهرداری پرداخت نمی‌شود.

معاون عمرانی شهردار بیرجند گفت: روستاهای حاجی‌آباد، امیرآباد و چهکند بیشترین مهاجرت پذیری را دارند و ما به عنوان شهرداری درخواست داشتیم تا تعیین تکلیف شود تا فشار روی شهرداری بیرجند وارد نشود.

عدل افزود: درخواست ما این بود که مناطق مختلف حاشیه شهر بیرجند به عنوان شهرهای مجزا باشد و دنبال این هستیم تا تعیین تکلیف شود چون در حال حاضر به عنوان شهرداری شهرستان بیرجند مازاد جمعیت شهر را در حاشیه این شهر تحمل می‌کنیم.

وی تصریح کرد: استفاده از خدمات شهری بدون پرداخت هزینه برای ما گران تمام می‌شود.

نماینده سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نیز در این جلسه اظهار داشت: سازمان جهاد کشاورزی مسئولیت تأمین امنیت غذایی آحاد جامعه را برعهده دارد.

کارگر افزود: از آنجا که خراسان جنوبی دچار خشکسالی‌های زیادی شده است یکی از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی برای جلوگیری از مهاجرت‌ها به شهرها اجرای سیستم نوین آبیاری و یکپارچه‌سازی اراضی است.

وی بیان کرد: از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی در مقابله با مهاجرت‌ها تشکیل صندوق خرد زنان روستایی است که با تشکیل این صندوق‌ها تا حددوی از مهاجرت به شهرها جلوگیری می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار