دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرخراسان جنوبی:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدرخراسان جنوبی گفت: در ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲۵ تن و ۵۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف شده است.
کد خبر: ۳۵۷۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۱ 09 January 2017
علی زندی پیش از ظهر دوشنبه در شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بیرجند بیان کرد: یکی از سیاست های مورد توجه در مبارزه با مواد مخدر، اجتماعی کردن این امر است.

وی با بیان اینکه در زمینه مبارزه با مواد مخدر اقدامات شایسته ای انجام شده است، گفت: در ۹ ماهه سال جاری ۲۵ تن و ۵۱۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان کشف و ضبط شد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی افزود: نسبت به ۹ ماهه سال گذشته، افزایش ۲۷ درصدی کشفیات را داشته ایم.

وی با تاکید بر اینکه باید مردم را برای مبارزه با مواد مخدر وارد میدان کنیم، اظهار کرد: مردم از هشت سال جنگ تحمیلی، توانایی های خود را به نظام ثابت کرده اند.

زندی ادامه داد: اگر در امر مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب های اجتماعی، مردم را وارد میدان عمل کنیم، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید از توان و ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و ائمه جماعت استفاده کنیم، اظهار کرد: اثرات آسیب ها و معضلات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست و همه باید در حذف این موارد تلاش کنند.

وجود ۱۹ هزار معتاد در استان

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: هم اکنون ۱۹ هزار معتاد در استان وجود دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

وی ادامه داد: از این میزان، ۱۶ هزار نفر جامعه مردان و سه هزار نفر نیز از جامعه زنان درگیر بیماری خانمان سوز اعتیاد هستند.

زندی مبارزه با خرده فروشان را از اولویت ها دانست و افزود: تخریب پاتوق های مواد مخدر در دستور کار جدی قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید بهبود یافتگان مواد مخدر مورد حمایت های شغلی قرار گیرند، اظهار کرد: هنوز در زمینه مقبولیت اجتماعی بهبودیافتگان مواد مخدر اقدامات مناسبی انجام نشده است.

زندی با بیان اینکه جامعه امروزی درگیر مواد مخدر صنعتی شده است، افزود: بیش از ۴۵۰ نوع مواد مخدر صنعتی در سطح کشوری ثبت و ضبط شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی از راه اندازی مرکز درمانی زنان معتاد خبر داد و گفت: این مرکز برای زنان معتاد بهزیستی با ۳۵ تخت در نظر گرفته شده است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار