استاد حوزه و دانشگاه:
استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه ملت در روز تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی قدردانی خود را از این عالم به اوج رساندند، گفت: این شخصیت بزرگ انقلاب پیوسته وفادار به ولایت و رهبری بود.
کد خبر: ۳۵۸۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۰ 11 January 2017
حجت الاسلام حسین مختاری صبح چهارشنبه در مراسم بزرگداشت آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: کسانی که از مخلوقین خداوند که فیوضاتی را در جامعه به ارمغان رسانده‌اند تشکر و قدر دانی نکند در واقع قدردان خداوند متعال نبوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه مردم کشور ایران در روز تشییع پیکر آیت الله رفسنجانی قدردانی خود را از این عالم به اوج رساندند، افزود: علی رغم تمامی سم پاشی‌ها و توطئه‌های دشمن اما عظمت انقلاب امروزه جوانان پاک طینت را در خود جای داده است.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه امروزه امن‌ترین کشور در دنیا، جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ما به عنوان طلاب باید به حوزه‌های علمیه افتخار کنیم چراکه علی رغم تمام کمبودها و بی مهری‌ها در دوران ظلمات عالمانی بزرگ همچون امام خمینی (ره)، آیت الله مطهری و آیت الله هاشمی رفسنجانی در حوزه‌ها تربیت یافته‌اند.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه در کشور همواره زاینده، پویا و فعال بوده‌اند، بیان کرد: امروزه در دوره‌ای که شرایط با شرایط قبل از انقلاب تناسب ندارد مسئولیت حوزه‌های علمیه و طلاب چند برابر می‌شود.

حجت الاسلام مختاری با اشاره به اینکه اولین هم و غم همه مردم باید معرفت دینی، عمل به دین و رساندن آن به مردم باشد، عنوان کرد: در این راستا باید سرمایه انقلاب، مکتب امام و یاران امام را بررسی و از آن‌ها درس و عبرت بگیریم.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات فراوانی برای جامعه داشته و توانست مکتب اهل بیت(ع) را احیا کند، افزود: امروزه کشور در وضعیت بسیار خوبی نسبت به دیگر کشورهای جهان قرار دارد.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه دشمن از هلال شیعی می‌ترسد به همین دلیل در تمامی کشورهای اسلامی جنایت به پا می‌کند، گفت: اگر توده‌های انقلاب متوجه شوند که شیعه به معنای اسلام ناب است تزویر و آل سعود رنگ می‌بازد.

وی ادامه داد: دشمن بیش از پنج سال در کشور جمهوری اسلامی به دنبال فتنه انگیزی است اما خوشبختانه روز به روز جبهه مقاومت رو به پیروزی و دشمن رو به افول است.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه نباید دچار روز مرگی و مسائل مادی دنیا شویم، اظهار داشت: باید حرکت امام و یارانش را به خوبی کالبد شکافی کنیم و رمز و رازهای موفقیت آن‌ها را در انقلاب بیابیم.

وی با اشاره به اینکه مکتب جمهوری اسلامی ایران باز هم می‌تواند افرادی چون اما خمینی (ره)، مقام معظم رهبری و آیت الله رفسنجانی را داشته باشد، بیان کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین عامل توفیق امام خمینی (ره) در جریان انقلاب بهره مندی از فرهنگ فاخر دینی، قرآن و اهل بیت(ع) بوده است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از رسالت‌های بزرگ ما در جامعه فهم عمیق فرهنگ دینی و اسلامی است، افزود: اخلاص سیاسی نیز یکی دیگر از رمزهای موفقیت امام خمینی (ره) در پیروزی انقلاب بوده است.

وی با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به دلیل دیانت بود که به سمت سیاست رفته است، تصریح کرد: سیاست بخشی از دین است و امام خمینی (ره) مسائل سیاسی و اجتماعی را پیکره دین می‌دانست.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه اعتدال و دوری از افراط و تفریط یکی دیگر از مسائل مهم در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است، گفت: باید بدانیم که هر حد وسطی اعتدال نیست بلکه اعتدال واقعی حق محوی و حق نداری است.

وی با اشاره به اینکه امروزه حلقه اتصال به امام زمان (عج) ولایت فقیه است، اظهار کرد: عده‌ای از مردم نسبت به آیت الله هاشمی رفسنجانی افراط و تفریط داشتند اما ما نباید زحمات طاقت فرسا این شخصیت بزرگ را فراموش کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه افزود: علی رغم اینکه برخی از به دنبال فتنه در کشور بودند و چه بسا امروز هم به دنبال فتنه انگیزی باشند و خواستند آیت الله هاشمی رفسنجانی را علم کنند وبا ایجاد اختلاف نظرها رهبری را سرکوب کنند اما این شخصیت پیوسته اظهار عشق به ولایت را داشت.

وی با بیان اینکه اگر ولایت مدار نباشیم دشمن از ما به عنوان سپر استفاده خواهد کرد، بیان کرد: گلایه‌هایی نسبت به فرزندان آیت الله هاشمی رفسنجانی وجود دارد اما این نباید باعث شود که تمام خدماتشان نادیده گرفته شود.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار