آیین یادبود سومین روز ارتحال آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز پنجشنبه به دعوت استاندار خراسان جنوبی و امام جمعه مرکز استان در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد.
کد خبر: ۳۵۹۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷ 12 January 2017
در این آیین که قشرهای مختلف مردم، فرهیختگان، علمای تشیع و تسنن، فرمانداران، مسئولان و فرماندهان نیروهای نظامی، انتظامی , ... حضور داستند،امام جمعه بیرجند گفت: آیت الله هاشمی رفسنجانی از مجاهدان نستوه، اسوه صبر، تحمل، آگاهی، محبت، خدمت و نمونه بارز اعتدال بود.
حجت الاسلام والمسلمین علی رضایی بیرجندی افزود: رهبر معظم انقلاب عنایت خاصی به مرحوم هاشمی داشتند و سابقه دوستی و رفاقت 59ساله میان این دو شخصیت بزرگ انقلاب وجود داشت.
وی تاکید کرد که وظیفه ما به عنوان عضو کوچک از دوستداران مقام امامت و ولایت ایجاب می کند، همواره پیرو رهبر باشیم.
وی در ادامه تصریح کرد: از نحوه برخورد صدا و سیما به عنوان رسانه ملی قبل از رحلت گلایه داریم، و از رویکرد بعد از رحلت نسبت به این شخصیت بزرگ و از عاشقان و پیروان رهبر معظم انقلاب و رهبر معظم انقلاب تشکر داریم.
وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در آیین تشییع و خاکسپاری رئیس جمهوری سابق اظهار کرد: این حضور نشانه قدرشناسی مردم به خادمان اسلام و انقلاب است.
حجت الاسلام رضایی یادآور شد: تعدادی از رسانه های خارجی که نقش استعمار را در جهان بازی می کنند، شمار تشییع کنندگان را حدود 2.5میلیون نفر و برخی از دست اندرکاران و مطلعان این تعداد را حدود چهار میلیون نفر تخمین زدند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی از حضور گسترده مردم استان که در محافل و مجلس متعددی که در چند روز گذشته در شهرها و بخش ها و روستاها برگزار شد، قدردانی کرد و گفت: از استاندار، نماینده ولی فقیه در استان در برگزاری آیین یادبود آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز تشکر می شود.
حجت الاسلام رضایی در بخشی از سخنانش از نحوه برخورد تعدادی با مرحوم هاشمی که آنان را دوستان نادان عنوان کرد، انتقاد کرد.
وی اظهار کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، بارها هاشمی تا مرز شهادت پیشرفت رفت و این مرد بزرگ یار دیرین حضرت امام و رهبر معظم انقلاب بود و آنچه در حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام داشت، در طبق اخلاص گذاشت.
وی در ادامه به تعدادی از آثار رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله 20جلد تفسیر قرآن، سه هزار مدخل قرانی و ... اشاره کرد و گفت: این مرد بزرگ ولایت پذیر، عاشق و رفیق رهبر، مجتهد، مفسر و قرآن پژوه بود.
امام جمعه بیرجند در همین حال یادآور شد: نباید سالها بگذرد، نتوانیم شاگردان امام(ره) بشناسیم و نمی توان چشم ها را به روی حقایق بست.
وی در ادامه با بیان بخشی از فعالیت های رئیس جمهوری سابق در ترویج فرهنگ اسلامی در قاره آفریقا، گفت: مرگ هاشمی همه را غافلگیر کرد باید بتوان خوبان را از بدان جدا کرد.
"ایرنا"
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار