مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی گفت: از ابتدای سال 94 تا کنون، تعداد نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، بیش از 30 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۳۶۱۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۳ 15 January 2017
 محمدرضا رضایی، گفت: از ابتدای سال 94 تا کنون، تعداد نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، بیش از 30 درصد رشد داشته است.

وی افزود: در پایان سال 93، مجموع کتابداران و کارشناسان استان به 104 نفر می‌رسید که این رقم در سال 94 به 117 نفر افزایش یافت و امسال، این تعداد به 136 نفر رسیده است.

رضایی به اشاره به اینکه جذب نیرو در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان، منوط به ایجاد جایگاه (تأسیس کتابخانه) است، اظهارکرد: رشد نیروی انسانی این اداره کل به طور کامل، در واحدهای صف (کتابداران) برای خدمات‌رسانی بوده و هیچ کارمندی به ستاد افزوده نشده است.

وی ادامه داد: از مجموع 32 نفری که از سال 93 تا کنون به عنوان کتابدار، مشغول به خدمت در کتابخانه‌های عمومی شده‌اند، 11 نفر به صورت پیمانی و پس از برگزاری آزمون، مصاحبه و گزینش و 21 نفر دیگر، با راه‌اندازی کتابخانه عمومی روستایی از میان افراد واجد شرایط بومی و مقیم همان روستا استخدام شده‌اند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: سعی شده جذب نیروی انسانی در اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در سال‌های اخیر، به صورت تخصصی و با اولویت دانش‌آموختگان رشته "علم اطلاعات و دانش‌شناسی" یا همان کتابداری سابق باشد و در مواردی که در روستاها فارغ التحصیل این رشته وجود نداشته، از رشته‌های علوم انسانی و یا رشته‌هایی مرتبط، به کارگیری شده است.

رضایی یادآورشد کرد: بیش از 70 درصد نیروی انسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار