مدیرعامل شرکت کویرتایر از ساخت دو دستگاه پرس پخت جدید در دو ماه آینده خبر داد و گفت: برای نخستین بار در کشور و در یک سال اخیر این شرکت چهار دستگاه پرس پخت تایر رادیال را طراحی، ساخت و راه‌اندازی کرده است که به زودی دو دستگاه دیگر هم ساخته می‌شود.
کد خبر: ۳۶۱۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱ 16 January 2017
سید محمدحسین زینلی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه صرفه‌جویی حاصل از این اقدام ببیش از 18میلیارد ریال بوده است اظهار داشت: با توجه به اینکه دانش فنی ساخت این پرس‌ها در این شرکت نهادینه شده است می‌توان هم نیازهای آتی این شرکت و هم بخشی از نیازهای دیگر شرکت‌های تایرسازی کشور را تأمین کند.

وی گفت: علاوه بر این دستاورد، تجهیز ماشین‌آلات تایرسازی مرحله دو رادیال به سرویسر بلت و سیستم JLB نیز توسط کارشناسان شرکت انجـام شده که در ارتقـاء کیفی محصولات بسیـار مؤثر بوده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: از جمله فناوری‌های نوین تولید تایر در کشورهای پیشرفته و توسعه یافته، تولید تایرهای سبز با هدف حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ناشی از تولید و مصرف تایر است.

زینلی گفت: در همین ارتباط کویرتایر نیز با روش مهندسی معکوس و استفاده از نرم‌افزارهای پیشرفته شبیه‌سازی، برای نخستین بار موفق به طراحی، تولید و توزیع تایرهای سبز در داخل کشور شده است.

وی با اشاره به همت بلند و شایسته مدیران و کارکنان این مجموعه تصریح کرد: این تایرها ضمن کاهش مصرف سوخت خودروها، کاهش مصرف مواد اولیه، کاهش قیمت تمام شده، افزایش کارکرد و طول عمر تایر را به همراه داشته است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر بیان کرد: در یک سال اخیر علاوه بر تایرهای سبز تولید شده بیش از 6 سایز و طرح گل جدید تایر نیز طراحی و تولید شده و در راستای بهینه‌سازی تکنولوژی تولید، پروژه‌های خوبی توسط متخصصان اداره تکنولوژی شرکت عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: کویرتایر به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استـان بوده و سهم آن از تولید تایر در داخل کشور برابر 22 درصد است که در یک سال گذشته بیش از 3.5 میلیون حلقه انواع تایر به ارزش بیش از 2800 میلیارد ریال در کارخانه تولید شده که سهم قابل توجهی از نیاز خودروسازان بزرگ کشور و دیگر مصرف کنندگان تایر از این طریق تأمین شده است.

مدیرعامل کویرتایر گفت: در یک سال گذشته و در حوزه مدیریت مصرف بهینه انرژی نیز فعالیت‌های ارزشمندی در این شرکت انجام شده است به طوری که این مجموعه در حوزه مصرف انرژی نه تنها در عرصه صنعت تایر بلکه در کشور سرآمد و پیشتاز است.

زینلی کاهش 750 هزار متر مکعب مصرف گاز کارخانه نسبت به سال قبل و صرفه‌جویی بیش از هزار میلیون ریال که از طریق بازیافت بخار کندانس برگشتی از پرس‌های پخت کارخانه حاصل شده و تأمین بخار کم فشار مورد نیاز بخشی از ماشین‌‏آلات کارخانه از این بخار بازیافت شده را از جمله اقدامات انجام شده در بخش انرژی برشمرد.

وی کاهش مصرف آب صنعتی به میزان 20 هزار متر مکعب و صرفه‌جویی حدود 400 میلیون ریال، کاهش تولید حدود 1400 تن گاز گلخانه‌ای و کاهش آلودگی محیط زیست، بهبود سیستم روشنایی سالن تولید و کاهش برق مصرفی به نسبت سنوات قبل را از دیگر اقدامات انجام شده در سال اخیر در بخش مدیریت مصرف انرژی کویرتایر برشمرد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار