رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی:
رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون خیران 120 میلیون تومان برای تهیه پوشاک، لوازم‌التحریر و کتاب به دانش‌آموزان عشایر استان کمک کرده‌اند.
کد خبر: ۳۶۱۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴ 16 January 2017
علی‌اصغر بیجاری اظهار داشت: آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی سومین آموزش و پرورش عشایری کشور است.

وی با بیان اینکه بیشتر عشایر خراسان جنوبی در مناطق مرزی زندگی می‌کنند و علاوه بر زندگی عشایری به عنوان مرزبانان در مرزها حضور دارند، تصریح کرد: با توجه به این موضوع باید تا جایی که امکان دارد امکانات تحصیل برای دانش‌آموزان عشایر استان فراهم شود که در این راستا نیاز به همکاری خیران و مسؤولان وجود دارد.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی از وجود 269 آموزشگاه برای تحصیل دانش‌آموزان عشایری در استان خبر داد و گفت: حدود 10 هزار و 600 دانش‌آموز عشایری در این آموزشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

بیجاری ادامه داد: از مجموع آموزشگاه‌های عشایری استان هشت آموزشگاه شبانه‌روزی بوده که در مناطقی که بیشترین دانش‌آموزان عشایر استان را دارند شامل نهبندان، زیرکوه، سرایان و دستگران واقع شده است.در برخی از شهرستان‌های استان یک‌سوم دانش‌آموزان، دانش‌آموزان عشایری هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایری خراسان جنوبی ضمن قدردانی از خیران برای کمک به دانش‌آموزان عشایری استان گفت: از ابتدای امسال تاکنون خیران 120 میلیون تومان برای تهیه پوشاک، لوازم‌التحریر و کتاب به دانش‌آموزان عشایر استان کمک کرده‌اند.

بیجاری ادامه داد: با توجه به خشکسالی‌های متوالی در استان اگر کمک خیران نباشد اعتبارات دولتی به تنهایی برای رفع نیازهای دانش‌آموزان عشایر کافی نیست. امسال در ماه مبارک رمضان حدود 7 هزار غذای گرم در بین خانواده دانش‌آموزان عشایر استان توزیع شده است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار