مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی:
مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری خراسان جنوبی از ثبت ۳۲۹ اثر طبیعی نهبندان در فهرست آثار ملی خبر داد و گفت: ۱۰ اثر تاریخی دیگر تا پایان سال ۹۵ به ثبت خواهد رسید.
کد خبر: ۳۶۱۸۳۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۱ 16 January 2017
حسن رمضانی عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آسبادهای تاریخی نهبندان به عنوان سومین اثر جهانی استان و دومین اثر تاریخی این شهرستان به زودی ثبت جهانی خواهد شد.

 وی عنوان کرد: با توجه به وجود زمینه‌های گردشگری در مکان‌های تاریخی، 1000 گردشگر در سال 95 از شهرستان نهبندان دیدن کردند و مهمترین دلیل آن هم پتانسیل تاریخی این منطقه و کویر دهسلم است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: خوشبختانه نخستین اقامتگاه کویری استان نیز در منطقه و کویر دهسلم راه‌اندازی شد.

رمضانی ادامه داد: در سه سال گذشته 329 اثر طبیعی نهبندان ثبت آثار ملی شده و 10 اثر تاریخی دیگر تا پایان سال 95 به ثبت خواهد رسید.

وی 350 کارگاه انفرادی صنایع دستی و سه مرکز آموزشی این صنایع را از دیگر پتانسیل های نهبندان بیان کرد و گفت: با فعالیت این کارگاه‍‌ها در استان توانسته‌ایم 40 اثر صنایع دستی را برای اخذ نشان ملی به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری معرفی کنیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار