رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: هشت اثر در حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تا پایان سال جاری در استان تولید می شود.
کد خبر: ۳۶۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۵ 17 January 2017
 مجید کریمیان صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: سه اثر در حوزه آزادگان، یک اثر در زمنیه گروگان های ایرانی در کشور سوریه، دو اثر از سرداران شهید استان و دو اثر نیز در حوزه ادبیات تولید می شود.

وی با اشاره به برنامه های دهه فجر حوزه هنری خراسان جنوبی بیان کرد: ۱۵ برنامه برای بزرگداشت این دهه پیش بینی شده است.

کریمیان با بیان اینکه اجرای برنامه های دهه فجر با برگزاری مراسم یادبود هفتم اسفندماه آغاز می شود، افزود: همایش شعر انقلاب، همایش هنر فاطمی و برگزاری کارگاه تدوین تاریخ شفاهی از جمله برنامه های دهه فجر در سال جاری است.

وی اکران فیلم های رویش را از دیگر برنامه های دهه فجر دانست و گفت: رونمایی از آثار مقایسه ای انقلاب اسلامی و اجرای مسجدی نمایشگاه تابلو مقاله انقلاب از برنامه های قابل اجرا در این دهه است.

رونمایی از کتاب تک خاطرات انقلاب

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی رونمایی از کتاب تک خاطرات انقلاب را یکی از برنامه های مهم دهه فجر دانست و گفت: این کتاب با عنوان «شاه پَر» به چاپ رسیده است.

وی برگزاری تئاتر کودک و نوجوان، رونمایی از فیلم «باغچه خشک خانمان سبز است» و تولید و اجرای نماهنگ انقلاب را از دیگر برنامه های دهه فجر سال جاری دانست.

کریمیان از رونمایی شش اثر در حوزه های مختلف ویژه انقلاب اسلامی در سال جاری خبر داد و گفت: برگزاری اولین مسابقه کتاب «روایت حضور» از دیگر برنامه های پیش بینی شده در دهه فجر است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه مقایسه ای آثار و حوادث انقلاب در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: در این نمایشگاه ۱۳۰ عکس جمع آوری شده از سال ۵۷ به نمایش گذاشته می شود.

برگزای اولین نکوداشت «آیت الله حائری»

رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی از برگزاری اولین نکوداشت «آیت الله حائری» در چهارم بهمن ماه سال جاری خبر داد و گفت: در حوزه آشنایی نسل جوان با مفاخر استان اقدامات خوبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه مفاخر خراسان جنوبی سه کتاب در حال تدوین است، گفت: همچنین سه کار مستند و پنج کار تالیفی در این حوزه سال آینده انجام می شود.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار