معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه مشاوره باید در اولین جرقه‌‌های اختلاف انجام شود، گفت: زوجین نباید زمانی که راهی داداگاه شدند به مشاور مراجعه کنند؛ چراکه در این برهه از زمان تاثیرگذاری مشاوره بسیار سخت است.
کد خبر: ۳۶۲۳۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰ 17 January 2017
حجت‌الاسلام و المسلمین یدالله وحدانی‌نیا، با اشاره به نقش موثر مشاوره در کاهش طلاق، گفت: تاثیرگذاری مشاوره مستلزم پذیرش تاثیرگذاری مشاوره توسط زوجین است.

وی ادامه داد: در حال حاضر باور تاثیرگذاری مشاوره در بهبود زندگی زناشویی در حد پایین است، در حالی که بیش از 50 رصد سازش‌ها توسط مشاوره محقق می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی ‌افزود: در صورتی که زوجین به ضرورت مشاوره پی ببرند، توصیه‌‌های مشاور را به راحتی در زندگی خود اجرا و زندگی مستحکم و شیرینی خواهند داشت.

وحدانی‌نیا با تاکید بر اینکه مشاورها برای تاثیرگذاری بیشتر باید دانش خو را به روز کنند، ادامه داد: رعایت اصول و قوانین مشاوره از دیگر موارد مورد توجه برای مشاوران است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر طلاق‌های زوجین توافقی است، افزود: در اینگونه مواقع زوجین به مشاوره مراجعه نمی‌کنند و تمام تلاش خود را برای طلاق به کار می‌گیرند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی با تاکید بر اینکه مشاوره باید در اولین جرقه‌‌های اختلاف انجام شود، تصریح کرد: زوجین نباید زمانی که راهی داداگاه شدند به مشاور مراجعه کنند؛ چراکه در این برهه از زمان تاثیرگذاری مشاوره بسیار سخت است.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه بیشتر درخواست طلاق‌ها توافقی و در مرحله بعد از ناحیه خانم‌ها است، یکی از دلایل افزایش طلاق را شکسته شدن قبح طلاق عنوان کرد و ادامه داد: کاهش آستانه صبر خانم‌ها، کاهش مسئولیت‌پذیری زوجین، خیانت، فقر اقتصادی، فقر فرهنگی، دخالت‌های بی‌جای خانواده‌های زوجین از دیگر علل طلاق است.

به گفته وی، فقر فرهنگی ریشه بسیاری از طلاق‌ها است که شامل مجموعه‌ای از باورها، عقاید زوجین می‌شود و اصلاح فرهنگ زوجین تاثیر مفیدی در کاهش طلاق دارد.

وحدانی‌نیا با اشاره به اینکه طلاق تاثیرات مخربی بر زوجین و فرزندان آنان دارد، تصریح کرد: زنان بیشترین آسیب را می‌بینند؛ چراکه پشتوانه خود را از دست می‌دهند و گاهی اوقات نیز برخی از زنان به فساد اخلاقی کشیده می‌شوند.

وی ادامه داد: گاهی اوقات زنانی مطلقه با ورود به زندگی فردی دیگر، خود پیامد طلاقی دیگر می‌شوند.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان‌جنوبی در خصوص تاثیرگذاری طلاق در فرزندان طلاق نیز گفت: افسردگی، افت تحصیلی، منزوی شدن، گرایش به خودکشی، پرخاشگری از جمله تاثیرات طلاق بر فرزندان است.

وحدانی‌نیا با اشاره به اجرای طرح‌هایی در راستای کاهش طلاق و استحکام زناشویی، تصریح کرد: با توجه به ضرورت آموزش و افزایش آگاهی پیش از ازدواج و مهارت‌های زوجین قبل و سال‌های اولیه ازدواج، در حال حاضر با همکاری استانداری، اداره کل بهزیستی، اداره ثبت و احوال طرحی در نظر گرفته شده که به صورت پایلوت در خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این طرح زوجین قبل از ازدواج باید دوره‌های آموزشی را بگذرانند و سپس سند ازدواج خود را دریافت کنند و این آموزش‌ها تا سال‌‌های اولیه ازدواج که امکان وجود مشکلات متعدد به مراتب بیشتر از سال‌های بعد است ارائه می‌شود.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار