رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی:
رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی از اخذ مجوز واردات دام کشور افغانستان از طریق مرز دوکوهانه خبر داد و گفت: در تلاش هستیم تا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با حضور همه دستگاه‌ها در مرز جهادی کار کنیم و سعی داریم تا منطقه درح زوم تجاری شود.
کد خبر: ۳۶۴۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷ 21 January 2017
محمدرضا فخر صبح امروز در جریان بازدید نماینده مردم شهرستانهای نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی از بازارچه مرزی ماهیرود اظهار داشت: بازارچه‌های مرزی در استان خراسان جنوبی پس از ابلاغ سیاست‌های مقام معظم رهبری به عنوان یک تکلیف ملی برای همه ارکان جمهوری اسلامی به وجود آمد تا برای تحقق اهداف آن کوشا باشیم.

وی افزود: در اقتصاد مقاومتی به مشارکت افراد جامعه در بازارچه مرزی ماهیرود تأکید شده و هدف اصلی رفاه و تقویت اقتصاد مرزنشینان است که استفاده از ظرفیت‌های جغرافیایی هر منطقه به خصوص بازارچه مرزی در امرار معاش مردم منطقه نقش زیادی دارد.

فخر افزود: سایت مرزی ماهیرود هر گونه سلیقه تجاری را پذیرا است تا افزایش قدرت کشور نسبت به وابستگی به نفت را کاهش دهد و بازارچه‌های مرزی در تمامی دنیا مرسوم است که هدف اصلی بازارچه‌ها ایجاد زمینه اشتغال برای مرزنشینان، تأمین معیشت پایدار، جلوگیری از مهاجرت، جلوگیری از بزهکاری اجتماعی و قاچاق است.

وی بیان کرد: هر روستای مرزی که خالی از سکنه شود باید یک پاسگاه احداث شود و در حال حاضر خراسان جنوبی دارای 4 بازارچه مرزی است که از سال 93 از طرف کشور افغانستان بازارچه مرزی یزدان، دوکوهانه  و میل 73 بسته شده است و تنها صادرات و واردات کالا از طریق مرز ماهیرود انجام می‌شود.

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی گفت: ماهیرود در زمینی به مساحت 15 هکتار احداث و در سال 78 افتتاح شد که بنا به موقعیت استراتژیک کشور بازارچه ماهیرود یک برند ملی بوده و در اقصی نقاط کشور شناخته شده است به گونه‌ای که استان‌های مختلف کشور متقاضی هستند تا از طریق بازارچه ماهیرود زمینه را برای صادرات کالاهای آنها فراهم سازیم.

فخرافزود: در بازارچه مرزی ماهیرود چند مشکل اساسی وجود دارد که یکی از مشکلات این است که زیرساخت‌ها هنوز کامل نیست اما در تلاش هستیم تا در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل با حضور همه دستگاه‌ها در مرز جهادی کار کنیم.

وی بیان کرد: سهم بازارچه مرزی ماهیرود در سال 93 تعداد 28 درصد صادرات کل استان خراسان جنوبی بوده است که در سال 94 این میزان به 47 درصد رسید و امسال در این مدت صادرات از مرز ماهیرود به 72 درصد رسیده است.

رئیس بازارچه‌های مرزی خراسان جنوبی با بیان اینکه بازارچه مرزی ماهیرود نخستین بازارچه در کشور است که دارای سامانه امور گمرکی متصل است گفت: مجوز نخستین درمانگاه مرزی را اخذ کردیم همچنین مجوز احداث فروشگاه خورده فروشی کالاهای ایرانی در بازارچه مرزی ماهیرود و مجوز نخستین فروشگاه خورده فروشی کالاهای کشور افغانستان اخذ شده است.

فخر افزود: تلاش داریم تا منطقه درح زوم تجاری شود و در چهار چوب قانون تلاش کردیم تا از ظرفیت‌ها استفاده و در زمینه واردات دام زنده برای دو مرز مجوز گرفتیم تا در مرز میل 78 و مرز دوکوهانه این واردات انجام شود اما در مرز دوکوهانه به دلیل قرنطینه دامی مقرر شد از این مرز دام زنده وارد شود.

وی بیان کرد: با استمرار بخش کشتارگاه دام و با راه‌اندازی واردات دام در شهرستان نهبندان برای تعداد زیادی شغل ایجاد می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار