مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی از اجرای طرح ملی خادم«خانواده آماده در مخاطرات» در پنج شهرستان استان خبر دادو گفت: این آموزش ها به 2 هزار 300 خانوار داده می شود.
کد خبر: ۳۶۵۱۹۳
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶ 22 January 2017
به گزارش تابناک خراسان جنوبی، دکتر جواد خامسان در نشست مطبوعاتی با بیان اینکه  امسال طرح ملی خادم توسط جمعیت هلال احمر در کشور اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح ملی «خانواده آماده در مخاطرات» برای آماده سازی تک تک افراد جامعه در مقابل خطرات است.
وی با بیان اینکه در این طرح 46 نفر از مربیان آموزش دیده با حضور در منازل شهروندان و روستائیان اقدام به آموزش رایگان می‌کنند، گفت: 2 هزار و 300  خانوار با جمعیتی بالغ بر 11 هزار نفر در در شهرستان بیرجند، فردوس، طبس، نهبندان و قائن در طرح ملی خادم «خانواده آماده در مخاطرات» آموزش خواهند دید.
به گفته مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان خراسان جنوبی طرح ملی خادم « خانواده آماده در مخاطرات»  در 12 مرحله اجرا خواهد شد که در مرحله اول این طرح  از بهمن ماه سال جاری شروع و در طول یک ساله 12 مرحله  آموزش های رایگان چهره به چهره به مردم داده خواهد شد.
وی هدف از این طرح را جلب مشارکت خانواده ها برای یادگیری و یاددهی برای تحقق جامعه ای آماده در برابر مخاطرات،عنوان کرد و گفت:این طرح به شکل گام به گام با اولویت مناطق آسیب‌پذیر در تمام استان خراسان جنوبی اجرا خواهد شد.
خامسان عنوان کرد:  براساس این طرح قرار است در سال جاری 250 هزار خانوار در سطح کشور آموزش ببینند و تا سال 1400 تمام خانواده‌ها آموزش را دریافت خواهند کرد.  وی با اشاره به انتخاب خانوارهای تحت پوشش طرح خادم، افزود: در این رابطه اولویت آموزشی در مناطق آسیب پذیرتر جامعه خواهد بود که در پنج شهرستان بیرجند، قاینات، فردوس، نهبندان و طبس اجرا خواهد شد.
خامسان در ادامه به مجموعه حواثی که از ابتدائی سال در استان رخ داده اشاره کرد و گفت: ازابتدای امسال تاکنون در مجموع 826 حادثه در خراسان جنوبی به وقوع پیوسته است.
به گفته وی مجموع تیم‌های عملیاتی اعزام شده به مناطق را از ابتدای امسال تاکنون یک هزار و 61 تیم با 696 دستگاه آمبولانس  بوده است.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح  سفر رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران بهاستاندر دی ماه گذشته اشاره کرد و افزود: در این سفر تامین اعتبار ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان به مبلغ 2 میلیارد و 80 میلیون تومان از محل پروژه های ملی مصوب شد.
خامسان با بیان اینکه در حال حاضر 22 پایگاه در خراسان جنوبی فعال هستند، تأکید کرد: در سفر اخیر رئیس جمعیت هلال احمر کشور به خراسان جنوبی اعلام شده‌ است بعد از ساخت آشیانه بالگرد به صورت ثابت بالگرد در اختیار استان قرار می‌گیرد.
 وی عنوان کرد: تصویب یک کلاس آموزشی امداد و نجات و کمک های اولیه در 5 شهرستان، برگزاری سفرنامه سلامت در یکی از مناطق استان، گرفتن ردیف اعتباری به پایگاه امداد استان، کمک به ساخت ساختمان آنست، افزایش سرانه مجتمع های دانش آموزی از 7 هزار تومان به 12 هزار تومان و استقرار موقت یک فروند بالگرد به مدت ۱۵ روز از جمله دستاوردهای سفر رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به استان است.
خامسان از کلنگ زنی دو پروژه هلال احمر در دهه فجر خبر داد و گفت: همچنین ساخت آشیانه برای بالگرد امداد در دستور کار استان قرار گرفته است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار