مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی:
مدیرکل فرودگاه‌های استان خراسان جنوبی از اتمام پروژه‌های کانال میانی باند، فاز نخست استریپ‌سازی و جاده دسترسی VOR با هدف افزایش ایمنی در فرودگاه بیرجند خبر داد و گفت: با اجرای این طرح‌ها ضریب ایمنی در این فرودگاه افزایش می‌یابد. .
کد خبر: ۳۶۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 22 January 2017
هادی سلامی صبح امروز در بازدید از طرح‌های فرودگاه بیرجند اظهار داشت: مقوله ایمنی در صدر اقدامات در صنعت فرودگاهی قرار دارد که رعایت آن‌ها به افزایش استانداردها و اطمینان خاطر مردم می‌انجامد.

وی بیان کرد: سال گذشته دستگاه کمک ناوبری VOR فرودگاه بیرجند نصب و راه‌اندازی شد اما جاده دسترسی به آن خاکی بود که اخیرا با صرف 55 میلیون تومان اعتبار در دو ماه این جاده 600 متری بر اساس استانداردها و علایم ایمنی آسفالت و خط‌کشی شد.

وی با اشاره به اینکه کانال میانی باند فرودگاه بیرجند به آب‌های فصلی اختصاص دارد ادامه داد: این کانال در 85 متری باند 28 بیرجند قرار داشت که در عملیاتی به فاصله 120 متری باند انتقال یافت تا افزایش ایمنی در هنگام خروج هواپیما از باند را تامین کند.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی با بیان اینکه این پروژه با اعتبار 50 میلیون تومان در دو ماه انجام شد افزود: البته این کانال از بخش دیگر باند عبور می‌کند که با تخصیص اعتبار در سال آینده جابه‌جا خواهد شد.

سلامی درباره اجرای پروژه استریپ‌سازی فرودگاه بیرجند گفت: این پروژه در سه فاز دیده شده است که براساس اولویت یکی از فازهای آن اجرا شد.

وی افزود: استریپ‌سازی شامل خاکبرداری، شیب‌بندی و ریگلاژ کناره‌های باند 28 فرودگاه می‌شود و از محل نصب دستگاه VOR آغاز شده و تا ابتدای باند ادامه دارد.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان کرد: این پروژه در 6 ماه و صرف 200 میلیون تومان اعتبار انجام شده و فازهای بعدی با تخصیص بودجه حداقل 600 میلیون تومانی در سال آینده اجرا می شود

سلامی با بیان اینکه پیگیر اخذ گواهینامه فرودگاهی برای فرودگاه بیرجند هستیم اظهار داشت: از ملزومات و پیش‌نیازهای آن اجرای این پروژه‌ها برای ارتقای ایمنی در فرودگاه است.

وی یادآور شد: در حقیقت معتقدم اقدامات ایمنی و افزایش آن نتایج پیشگیرانه به همراه دارد به این معنا که صرف هزینه و تخصیص اعتبار برای افزایش ایمنی مانع از صرف هزینه‌های گزاف در هنگام بروز مخاطرات می‌شود و همزمان اطمینان مردم از صنعت هوانوردی را افزایش می‌دهد
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار