معاون سیاسی وزارت کشور:
معاون سیاسی وزارت کشور گفت: 22 بهمن یوم الله عظیمی است که از امام راحل به یادگار مانده است و مردم با حضور گسترده در راهپیمایی این روز، وحدت و انسجام ملی خود را به نمایش بگذارند.
کد خبر: ۳۷۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱ 06 February 2017
علی اصغر احمدی روز دوشنبه در نشست شورای اداری خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در این روز باید نشان دهیم که مردم ایران همچنان مدافع ارزش های انقلاب، نظام، مطیع رهبری هستند و با تمام توان در حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی تلاش دارند.
وی با بیان اینکه باید مواظب بود جامعه دو قطبی نشود، اضافه کرد: اجرای قانون و رعایت اصول اخلاق مداری در کشور به نفع نظام و انقلاب است و این امر به توسعه جامعه و کشور کمک می کند.
رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اهمیت انتخابات در جمهوری اسلامی گفت: به فرموده امام راحل،در انتخابات میزان رای ملت است و مقام معظم رهبری آن را حق الناس تعبیر کردند.
احمدی تصریح کرد: در برگزاری انتخابات عاقبت خود را فدای کسی نخواهیم کرد، زیرا رای ملت حق الناس است و همه کمک کنند در تبلیغات انتخابات از امکانات بیت المال له یا علیه کسی استفاده نشود.
وی انتخابات را بهار احزاب یاد کرد و گفت: گروه ها و تشکل های سیاسی توانمندی های خود را با رعایت اصول اخلاقی و تشویق مردم به حضور گسترده در انتخابات بکار گیرند.
وی از افراد واجد شرایط و با صلاحیت روستاها و شهرها خواست در انتخابات شوراهای اسلامی داوطلب شوند و با این اقدام خود زمینه مشارکت مردم را در نهایت بی طرفی و غرض ورزی فراهم کنند.
معاون سیاسی وزارت کشور با تاکید به اینکه دست اندرکاران برگزاری انتخابات به دنبال شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری مردم در پای صندوق های اخذ رای هستند، اظهار کرد: امنیت انتخابات و حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای برای ما بسیار مهم است.
احمدی تاکید کرد: افراد، نباید تحت عنوان تحلیل سیاسی دیگران را خراب کنند، باید توانمندی خود را نشان دهند و نباید بگونه ای عمل کنند که موجب تخریب دیگران شود.
وی اضافه کرد: ما قانون را اجرا می کنیم حدود 40 سال است که مردم ایران با وجود تمام سختی ها در برابر توطئه های جهانی ایستاده و توانمندی های خود را نشان دادند
به گفته احمدی در سطح ملی مجری انتخابات وزارت کشور و نظارت به این پروسه مهم به عهده شورای نگهبان است و کاملا این وزارتخانه با شورای نگهبان هماهنگ است.
وی در ادامه افزود: دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران 29 اردیبهشت ما 96، همزمان در 140 کشور برای جمع آوری آرای ایرانیان برگزار می شود و در این ارتباط 53 هزار شعبه اخذ رای پیش بینی شده است و برای برگزاری انتخابات شوراها نیز 65 هزار شعبه اخذ رای در نظر گرفته شد.
به گفته وی انتخابات شوراهای اسلامی در خراسان جنوبی در 27 شهر و 866 روستا برگزار می شود.
وی تصریح کرد: آنچه مهم است نباید نور امید مردم را گرفت و آنان را ناامید کرد.
وی با گرامیداشت ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و با تاکید بر اینکه مدیران نسبت به مسایل کشوری وقوف کامل دارند از رهبری ، دین اسلام و مردم به عنوان سه عنصر اصلی انقلاب اسلامی یاد کرد.
رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: انقلاب ایران بر پایه نور است و به فرموده امام راحل انقلاب ما انفجار نور بود و ما را از ظلمت به نور هدایت کرد و این هدایت برای سالیان سال است.
احمدی بیان کرد: وظیفه ما این است که ارزش ها، دستاوردها و عناصر اصلی انقلاب را به نسل های بعد منتقل کنیم و نسلی که شاهد پیروزی انقلاب بود وظیفه دارد ارزش های انقلاب را به 66 میلیون نفری که بعد از انقلاب متولد شدند به آنان منتقل کنند.
معاون سیاسی وزارت کشور در ادامه گفت: دهه فجر صرفا جشن پیروزی انقلاب نیست و هرکس باید سعی کند ارزش های انقلاب را به نسل های بعد از خودش منتقل کند.
احمدی در ادامه با بیان اینکه ما در تحلیل رویدادها از مردم عقب هستیم، افزود: نمونه حضور مردم را در عرصه های مختلف می توان در آیین تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی مشاهده کرد که چه حضور گسترده ای پیدا کردند.
وی در ادامه تصریح کرد: افراد و شخصیت های مختلف سیاسی از بیان تهمت و تحلیل های سیاسی که موجب تخریب دیگران می شود، پرهیز کنند زیرا این مسئولیت ها به عنوان امانت در اختیار ماست و باید بگونه ای عمل کنیم که خدای نکرده مدیون خون شهدا ، انقلاب، مردم ، رهبری و امام نباشیم.
وی در ادامه با تشریح رویدادهایی که در آمریکا، اروپا، روسیه و چین و گروه 1+5 ، همچنین میان آنها شکل گرفت؛ اشاره کرد و گفت: اگر به جریان دیگری که در منطقه از جمله یمن، عراق ، افغانستان و محیط اطراف ما می گذرد در چه تحولی قرار داریم و چطور باید به آینده نگاه کنیم.
احمدی گفت: منطقه آبستن حوادث جدی است در این میان ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای که تا دیروز با پروژه ایران هراسی رو به رو بود ، امروز اجماع علیه ایران وجود ندارد و آمریکا نباید خطا کند زیرا جمهوری اسلامی به عنوان یک قدرت جهانی متکی به مردم، دین و رهبری نظام است.
احمدی با اشاره به قدرت نظامی، علمی و اقتصادی ایران افزود: چه شد، امروز آنها ایران را پذیرفتند و این توان و قدرت ، افتخاری برای نیروهای مسلح ، سپاه و ارتش و بسیج است که همه در جهت دفاع از انقلاب آماده و آگاهند.
وی عصر کنونی را عصر انفجار اطلاعات نامید و گفت: فرهنگ انقلاب اسلامی در سوریه ، یمن و عراق شکل گرفته و آنها قدرت ایران را درک می کنند.
وی بر تقویت قدرت ایران در حفظ وحدت ملی ، امنیت ملی و منافع ملی تاکید کرد و گفت: هیچ صدایی نمی تواند به این سه عنصر لطمه ای وارد کند و در کشور صداهای سیاسی متفاوتی وجود دارد که نباید این صداها را تخریب کرد.
وی به لزوم دقت نظر مدیران در رفع مشکل مردم تاکید کرد و گفت: دولت را باید در طول دید و پروژه هایی با پیشرفت بالا که از محل بیت المال در دست اجراست نباید حذف کرد باید سریع تکمیل شود.
احمدی در ادامه گفت: دولت یازدهم با وجود محدودیت های مالی قدم های خوبی برای توسعه و عمران استانها انجام داد، هرچند منابع محدود ولی نیازمندی ها نامحدود است و اعتبار خیلی از پروژه ها تا 70 درصد تخصیص داده شده که باید درست هدایت شود.
وی به موفقیت ها دولت در عرصه بهداشت و درمان و سلامت اشاره کرد و گفت: تاکنون بیش از 6 هزار و 500 کیلومتر راه روستایی آسفالت شده است.
همچنین سید علی اکبر پرویزی، استاندار خراسان جنوبی با تبریک ایام الله دهه فجر و ابراز امیدواری برای خدمت رسانی به مردم در جهت اهداف عالیه انقلاب و نظام گفت: وظیفه مدیران است نسبت به رفع مشکل مردم تلاش زیادی انجام دهند.
وی گفت: در شورای اداری فهرست کارهای انجام شده و دیدگاه های دولت و مسئولان نظام و انقلاب مطرح می شود، مسئولان تلاش کنند با توجه به فرصت کم تا پایان سال اعتبار ابلاغی را پیگیری کنند.
وی با بیان اینکه مدیران و کارشناسان از ظرفیت ایجاد شده برای توسعه استان و اخذ اعتبار ملی و استانی تلاش کنند، یادآور شد: مقدمه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان جنوبی فراهم است و آمادگی کامل برای این کار وجود دارد و نیز دست اندرکاران ستاد انتخابات استان بر اساس برنامه ابلاغی کارها را دنبال می کنند.
وی هماهنگی میان دستگاه ها و نهادهای استان را در برگزاری انتخابات ضروری دانست و افزود: زمان دقیق سفر رئیس جمهوری به استان هنوز مشخص نیست و در صورت مشخص شدن اطلاع رسانی می شود و در این ارتباط جلسات متعددی برگزار شده است.
به گفته پرویزی، 20 پروژه مهم قرار است در سفر رئیس جمهوری بهره برداری شود و در این سفر چند موضوع مهم مطرح خواهد شد و بعد از قطعیت نیز اعلام می شود.
وی از مدیران خواست فرصت را از دست ندهند فعالیت های انجام شده را در دهه فجر همراه با صداقت در آمار بیان کنند و از شروع عملیات اجرایی پروژه هایی که منابع مالی آن طبق نظر کارشناسی، مشخص نشده، پرهیز کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار