استاندار خراسان جنوبی:
استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت پژوهش و تحقیقات در توسعه گفت: شیوه اجرای پژوهش نهادهای اجرایی در استان نیاز به تغییر دارد.
کد خبر: ۳۷۴۵۲۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱ 08 February 2017
 سید علی اکبر پرویزی، سه شنبه شب در مراسم اختتامیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی، فناوری و صنعتی استان، افزود: دستگاه های دولتی مانند بخش خصوصی فعال نیستند، به همین دلیل دستگاه های اجرایی کمتر توفیق دارند و از سر تکلیف به انجام وظایف می پردازند.
وی با تاکید بر ضرورت تغییر در مسیر طرح های پژوهشی استان، ادامه داد: در روند انجام طرح‌های پژوهشی اولویت با مراکز آموزشی استان است.
استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه تقویت صنایع، زنجیره‌ تولید را افزایش می‌دهد، افزود: حوزه کشاورزی استان در شرایط خوبی نیست که برای حل مشکلات این بخش باید از ظرفیت‌های پژوهشی استفاده کرد.
وی با تاکید بر اینکه صنایع و تولیدکنندگان نیز باید ارتباط خود را با بخش پژوهشی استان افزایش دهند، بیان کرد: اگر با نگاه تکلیفی به حوزه پژوهش بنگریم همین روند فعلی ادامه دارد.
پرویزی با اشاره به ضرورت استفاده از نظر پژوهشگران در راستای رفع مشکلات استان افزود: اگر نیاز باشد تمهیداتی در شورای برنامه ریزی استان اتخاذ خواهیم کرد تا بودجه پژوهشی دستگاه ها در اختیار شورای پژوهش استان قرار گیرد.
وی با تاکید بر حمایت از صنایعی که در نتیجه اجرای یک کار پژوهشی ایجاد شوند، گفت: در حوزه تولیدات معدنی ظرفیت‌های بالایی در استان وجود دارد که باید تلاش شود تا زیرساخت‌های این بخش را فراهم کنیم.
پرویزی با اشاره به سفر به بازارچه مرزی یزدان و پیگیری ها و گفت گوهای انجام شده با مسئولان افغانستان افزود: امیدواریم مرز یزدان و میل 73 به عنوان گمرک تخصصی سیمان معرفی شود .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار