مدیرعامل سازمان آتش نشانی بیرجند از برقراری ۴۴ هزار تماس تلفنی با ۱۲۵ در شهرستان خبر داد و گفت: ۹۰ درصد تماس ها با آتش نشانی مزاحمت تلفنی بوده است.
کد خبر: ۳۷۴۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵ 08 February 2017
 به گزارش تابناک خراسان جنوبی ، مدیرعامل آتش‌نشانی استان با اشاره به اینکه آنچه مهم است اخلاص و ایثار بدون چشم‌داشت آتش‌نشانان بوده و خواهد بود، گفت: در سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یک برنامه 5 ساله ایمنی در سه حوزۀ عملیات، آموزش و پیشگیری، برای بیرجند تدوین کردیم.
میرزایی افزود با توجه به زندگی مدرنیزه امروزی لازم است که ما اولویت را در پیشگیری به جای مقابله بگذاریم.
وی تأکید کرد که با کمک مردم هزینه‌هایی که در بخش مقابله انجام می‌شود اگر برای پیشگیری صورت گیرید ما دیگر شاهد اینگونه حوادث نخواهیم بود.
مدیرعامل آتش‌نشانی استان عنوان کرد که سازمان آتش‌نشانی در حوزۀ عملیاتی آمادگی کامل را دارد تا برای هر حادثه‌ای مقابله انجام دهد.
میرزایی از عملیات  90 درصد تماس‌ها به ستاد فرماندهی مزاحمین هستند و باید فرهنگ سازی شود چون از 44 هزار تماس به ستاد و در بحث عملیات 1700 مورد فقط مهم و اساسی بوده است و رسانه‌ها و جراید باید بیشتر فرهنگ‌سازی کنند.
 وی با بیان اینکه تا پایان امسال حدود 200 میلیون هزینه برای تجهیزات در نظر گرفته شده است، گفت: زمان رسیدن به محل حادثه از  3 دقیقه و 8 ثانیه  به 2 دقیقه 51 ثانیه رسیده است که کار بزرگی می‌باشد.
مدیرعامل آتش‌نشانی استان در بحث آموزش تخصصی بیان کرد: حدود 16 هزارو 854  نفر ساعت آموزش تخصصی برای کارکنان داشتیم و در بحث ادارات و کارخانه‌ها  نیز 8 هزارو 282 ساعت آموزش داشتیم.
میرزایی افزود: 19 هزار و 420 نفر ساعت آموزش در مدارس داشتیم که جامعه هدف در مدارس بهترین است
وی تأکید کرد که نگاه ویژه اکنون در بخش پیشگیری می‌باشد چون تمام وسایل روسوز و سریع الاشتعال شده است.
وی با بیان اینکه برای اسکان ضروری  4 نقطه مشخص شده است افزود: در زمان مقبله و در حال اسکان پارک صیادشیزازی، پارک جنگلی با کمک مصلی و هلال احمر زمین را در مهر شهر داده  است.
نمی توان اسیب های اجتماعی را از بین برد
علی عرب‌نژاد مدیر کل بهزیستی استان: سازمان بهزیستی هدف پیشگیری و کنترل و شناسایی راد دارد و خط 123 برای خدمات سیار و وب ا هدف کاهش و کنترل آسیب‌های اجتماعی بوده است.
وی با بیان اینکه نمی توان آسیبهای اجتماعی را ازیبن ببرد خاطرنشان کرد: اما می توان آن را کنترل و کاهش دهیم.
عرب نژادافزود: برای کاهش آسیب های اجتماعی3مکان تاسیس کردیم اعم از : خانه امن برای دختران و زنان خشونت دیده ، خانه سلامت و مرکزی  برای رسیدگی کودکان کار است و به بخش خصوصی واگذار شده است.
عرب نژاد با بیان اینکه سازمان بهزیستی در گذشته یک سازمان پاسخگو بوده است خاطرنشان کرد: اکنون که با دیگر سازمان ها همکاری می کند ما یک سازمان پرسشگر شدیم.

افزایش رشد مشاوره در مراکز خدمات نیروی انتظامی 
ملک‌آبادی نماینده معاونت اجتماعی نیروی انتظامی نیز در این جلسه با بیان اینکه نیروی انتظامی درطی  15 سال، در کنار اقدامات قهری و ایجابی خود رویکرد فرهنگی و پیشگیری را هم داشته است گفت: آسیب‌های اجتماعی  در 6 ماهۀ اول سال اولویت‌بندی شده است که شامل اعتیاد، بیکاری، خرید و فروش مواد مخدر، اختلاات و نابسمانی زندگی و اعتیاد سنتی می‌باشد
وی اضافه کرد که بر این اساس برنامه‌هایی در حوزه آموزش و اطلاع رسانی به مردم را انجام شده است
ملکی آبادی افزود: با تاسیس مرکز مشاوره درمعاونت اجتماعی و واحدهای مشاوره در کلانتری ها  تاسیس شد که در سال گذشته هزار و 555 نفر مراجعه کننده داشته است.
وی ادامه داد: از ابتدای سال مشاوره های در مرکز معاونت ها 47 درصد و مرکز مشاوره ای کلانتری ها به 3024 نفر.80 درصد سال گذشته و 82 درصد امسال رشد داشته است
حسنی کارشناس دبیرخانه کارگروه سلامت حوادث غیرمترقبه نیز در این جلسه عنوان کرد: دانشگاه علوم پرشکی و فرویت پزشگی با 54 پایگاه  و 114 آمبولانس ، 2 اتوبوس آمبولانس در بیرجند ، یک دستگاه بالگرد تا شعاع 150 کیلومتر بیرجند را پوشش می‌دهد.
و در پایان این جلسه از ادارات و افرادی که بیشترین همکاری را با سازمان بهزیستی داشته اند تجلیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار