معاون استاندار خراسان جنوبی:
معاون سیاسی، امنیتی و استانداری خراسان جنوبی گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از بهترین طرح های بهداشتی دولت است، هر کار عظیمی بدون شک نواقص و مشکلاتی هم دارد لذا بخشی از مشکل این طرح توسط پرستاران و نیروهای پزشکی قابل رفع است.
کد خبر: ۳۷۴۵۷۷
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸ 08 February 2017
محمد حسینی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از 67 پرستار نمونه استان افزود: طرح تحول نظام سلامت بعد از گذشته 35 سال از پیروزی انقلاب اسلامی توسط دولت یازدهم اجرایی شد.
وی گفت: بسیاری از کارشناسان و افراد صاحب نظر دولت را برای آغاز این امر مهم بر حذر داشتند و می گفتند، بخش بهداشت و درمان نخواهد توانست آن را اجرا کند.
وی ادامه داد: همراهی، کمک، مساعدت فکری، مشاوره و گذشت به مدیریت بخش کلان درمان جامعه می تواند این طرح را در مسیر تکاملی به مقصد برساند و اگر خانواده بهداشت و درمان خودش پرچمداری، فداکاری همت نکند آسیب ها بیشتر می شود.
 حسینی اظهار کرد: نیروهای پرستاری آرامش 80 میلیون انسان را به دنبال دارد لذا تقاضا می شود پرستاران با ارایه خدمات مطلوب و انجام وظایف خود کمک کنند دولت آرام آرام نواقص این طرح را رفع و به تداوم این مسیر ادامه دهد.
وی کار پرستاران را بسیار حساس و ارزشمند دانست و یادآور شد: پرستاران شرکای بزرگ درد مردم هستند وقتی مریضی با درد وارد بیمارستان می شود رفتار، گفتار و اقدام پرستار بخشی از درد بیمار را کاهش می دهد.
طرح تحول نظام سلامت از اردیبشهت ماه سال 93 در کشور اجرایی شد و تاکنون در چهار فاز درمان، بهداشت، اصلاح تعرفه های پزشکی و اصلاح نظام آموزش پزشکی اجرا شده است.
رفع بحران دارو، کاهش هزینه های درمانی مردم در بخش دولتی، ارتقای استانداردهای آموزشی، توجه به بهداشت مناطق محروم و حاشیه نشینان، ساماندهی تعرفه های پزشکی و تخلفات پزشکان و ... از جمله دستاوردهای طرح تحول سلامت است.
گفتنی است در پایان این مراسم از 67 پرستار نمونه خراسان جنوبی تجلیل و قدردانی شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار