معاون دانشگاه علوم پزشکی بیرجند:
معاون درمان، دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: 80 درصد جامعه پرستاری خراسان جنوبی بانوان هستند که در بخش های پرستاری، بهیاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی مشغول ارایه خدمت هستند.
کد خبر: ۳۷۴۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 08 February 2017
محمد دهقانی روز چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار و تجلیل از پرستاران نمونه افزود: در حیطه پرستاری علاوه بر بهداشت و درمان در حوزه آموزش و پژوهش نیز فعالیت های خوبی انجام می شود.
وی گفت: در حال حاضر 6 دانشکده فعال در حیطه پرستاری، مامایی و پیراپزشکی در شهرستان های قاینات، بیرجند، فردوس و طبس فعالیت دارد که سالانه بیش از 300 دانشجو در مقاطع کارشناسی و ارشد پذیرش و فارغ التحصیل می شود.
وی بیان کرد: در حوزه بهداشت و پیشگیری مراکز بهداشت و درمان بیش از 300 نیروی پرستاری مشغول به فعالیت هستند.
به گزارش ایرنا دهقانی اظهار کرد: در یکسال گذشته اتفاق خوبی در حوزه پرستاری اتفاق افتاد که در قالب طرح تحول نظام سلامت 120 نیروی فارغ التحصیل در بیمارستان ها جایگزین شدند.
وی عنوان کرد: در مجموعه علوم پزشکی خراسان جنوبی 11 بیمارستان و در مجموع 13 بیمارستان فعال وجود دارد که 857 تخت مصوب و 982 تخت فعال زیر مجموعه این دانشگاه است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: علاوه بر این 260 تخت ستاره دار که بیمار کمتر از 24 ساعت بستری می شود وجود دارد که از این تعداد، 140 تخت ویژه در بیمارستان های استان وجود دارد.
دهقانی افزود: بیشتر نیروهای حوزه بهداشت و درمان به ویژه در بیمارستان ها، کادر پرستاری هستند که در حیطه پرستاری، بهیاری، هوشبری، اتاق عمل و فوریت های پزشکی فعال هستند.
وی مجموع نیروهای بالینی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بیرجند را 2 هزار و 103 نفر ذکر کرد و گفت: از این تعداد، نیروهای بالینی 373 نفر، مراکز بهداشتی، درمانی شهری و روستایی 330 نفر و فوریت های پزشکی و اورژانس 115 جاده ای و شهری 400 نفر به صورت شبانه روزی مشغول ارائه خدمات هستند.
وی با اشاره به تحصیلات تکمیلی نیروهای پرستاری استان، یادآور شد: در حال حاضر هزار و 103 نفر در مقطع کارشناسی و 70 نفر در مقطع کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار