به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی خراسان جنوبی
نخستین کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی-بهداشتی در خراسان جنوبی به همت سازمان نظام مهندسی کشاورزی این استان برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۵۰۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۵ 09 February 2017
 صبح امروز کارگاه آموزشی تکثیر و پرورش زالوی طبی با شرکت 40 نفر در محل هتل کوهستان بیرجند برگزار شد.
گفتنی است هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی شناسایی نیروهای بالقوه و علاقه‌مند در زمینه تولید، فرآوری و صادرات زالو، توسعه کاربردهای زالو، ایجاد بستر لازم برای تحقیق و فرآورده‌های جانبی از زالو، هم‌افزایی، ایجاد کارگروه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی در زمینه زالو، درمان بیماری‌ها و کاهش مصرف داروهای شیمیایی و اشتغال و کارآفرینی بوده است.
شرکت کنندگان در کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی با مبانی زالو درمانی، تغذیه و شرایط نگهداری، شناخت زالو و تشخیص گونه طبی و غیرطبی، بیماری‌ها و روش پیشگیری از آن، محصولات جانبی زالو و بررسی راهکارهای صادرات آشنا و همچنین با نحوه راه‌اندازی کارگاه پرورش و تکثیر زالو، سرمایه‌گذاری، بازاریابی و فروش در این زمینه را آموختند.
در پایان تمامی فراگیران، گواهینامه شرکت در کارگاه تخصصی تکثیر و پرورش زالوی طبی-بهداشتی را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان دریافت کردند.
همچنین علاوه بر اهداف ذکر شده یکی از اهداف دیگر این سمینار، تشکیل تعاونی فراگیر از تمامی علاقمندان و سرمایه‌گذاران، اطباء و پرورش‌دهندگان، تجار زالو و گیاهان دارویی بود که با تشکیل کارگروه‌های پنج‌گانه نسبت به عضوگیری و فعال کردن تعاونی اقدام می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار