مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی:
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه «شُرکای کاری» در راستای الکترونیکی شدن پرونده های بیمه ای خبر داد.
کد خبر: ۳۷۵۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 09 February 2017
 حسین خوبان پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای دی ماه همزمان با سراسر کشور سامانه الکترونیکی بیمه سلامت در خراسان جنوبی راه اندازی شد.
وی از الکترونیکی شدن پرونده های سلامت خبر داد و افزود: تا پایان سال آینده دفترچه بیمه سلامت حدف شده و تمامی خدمات الکترونیکی ارائه می شود.
خوبان با بیان اینکه اطلاعات و مشخصات تمام افراد و واحدهایی که وابسته به بیمه سلامت هستند، در این سامانه ثبت می شود، گفت: در حال حاضر اطلاعات واحدهای کوچک اعم از داروخانه ها و رادیولوژی را در این سامانه ثبت شده است.
وی با اشاره به مزیت های راه اندازی سامانه «شُرکای کاری» بیان کرد: بر اساس این سامانه اطلاعات بیماران ساماندهی و منسجم شده و از دوباره کاری ها در فرآیند درمانی جلوگیری می شود.
خوبان با اشاره به مشکلات موجود در این سامانه اظهار کرد: در برخی از روستا ها و مراکز بهداشتی با مشکل سرعت اینترنت مواجه هستیم.

رشد ۲۰ درصدی هزینه های بیمه سلامت
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از رشد ۲۰ درصدی هزینه های بیمه سلامت در استان خبر داد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در آزمایشگاه ها ۱۳ درصد رشد هزینه داشته ایم.
وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در داروخانه ها ۳۱ درصد، رادیولوژی ۳۴ درصد و فیزیوتراپی ۱۴ درصد افزایش هزینه بیمه سلامت داشته ایم.
خوبان از رشد ۵۵ درصدی هزینه بیمه سلامت در سونوگرافی ها خبر داد و گفت: این افزایش بسیار زیاد و قابل توجه است.
وی با بیان اینکه باید مردم را به سمت پیشگیری از بیماری ها هدایت کنیم، گفت: پیشگیری بسیار کم هزینه تر و بهتر از درمان است.

پرداخت ۵ میلیارد تومان هزینه برای بیماران خاص
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی بیان کرد: سال گذشته بیمه سلامت میزان پنج میلیارد تومان برای بیماران خاص استان پرداخت کرده است.
وی از وجود ۵۲۷ نفر بیمار خاص در استان خبر داد و عنوان کرد: از این تعداد،  ۸ بیمار هموفیلی، ۱۹۰ دیالیزی، ۶۰ تالاسمی، ۸۹ پیوندی و ۱۰۰ بیمار ام اس هستند.
خوبان خواستار آزمایشات لازم در زمان های قبل از ازدواج و دوران بارداری شد و افزود: بیمه سلامت هزینه های آزمایش کنترل بارداری برای افراد کم بضاعت را پرداخت می کند.
وی با بیان اینکه بیمه سلامت در راستای کاهش هزینه ها، خرید راهبردی را مد نظر قرار داده است، افزود: در این راستا اگر پزشک یا واحدی بیش از حد برای بیمه سلامت هزینه تراشی کند، حذف می شود.
خوبان تحلیل هزینه را از دیگر اقدامات انجام شده دانست و گفت: در این راستا الگویی روشن از هزینه ها تمامی واحدهای درمانی و پزشکان در دست داریم.

راه اندازی سامانه پیامکی دوسویه برای بیمه شدگان
مدیرکل بیمه سلامت خراسان جنوبی از راه اندازی سامانه پیامکی دوسویه برای پیشنهادات، نظرات و درخواست های مردمی خبر داد و گفت: بیمه شدگان می توانند از طریق سامانه ۳۰۰۰۲۶۳۹ با این اداره کل در ارتباط باشند.
وی با اشاره به طرح توانمند سازی بیمه شدگان اظهار کرد: در راستای اجرای این طرح دوره های آموزشی در سطح شهرستان های خراسان جنوبی برگزار شده است.
خوبان ادامه داد: بر اساس آموزش های ارائه شده در این دوره ها، بیمه شدگان با حق و حقوق خود، بیماری ها و راه های مقابله با آن آشنا می شوند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار