معاون امور فرهنگی آستان قدس رضوی:
معاون امور فرهنگی آستان قدس رضوی گفت: ما امروز باید ولایی، مجاهد و خدایی شویم و رمز ماندگاری انقلاب نیز این موضوعات است.
کد خبر: ۳۷۵۱۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 09 February 2017
امشب یادواره شهدای استانی انقلاب اسلامی خراسان جنوبی برگزار شد. 
حجت‌الاسلام عباس فرازی‌نیا امشب در یادواره شهدای انقلاب اسلامی خراسان جنوبی اظهار داشت: شهدای انقلاب گمنام بوده و شهدای مظلومی هستند که تاج تحقق انقلاب اسلامی را بر سر دارند.
وی با بیان اینکه در تمام دوران عالم، بشریت به دو گروه نوریان و ناریان، قطب مثبت و منفی تقسیم می‌شوند، تصریح کرد: همواره این دو گروه با یکدیگر درگیر بودند و گروه نوریان گروه مقابل را به معنویت، عدل و امر به معروف و نهی از منکر توصیه می‌کرده‌اند همچنین گروه ناریان نیز در پی نابود کردن نوریان بوده‌اند.
معاون امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه حقیقت همیشه پایدار و ماندگار است، یادآور شد: طاغوتیان گر چه چند صباحی مانند حباب حضور داشته‌اند ولی به مرور از بین رفته‌اند.
فرازی‌نیا با اشاره به اینکه در 1400 سال پیش در سرزمین حجاز پیامبر رحمت با شعار لا اله الله و با هدف تبدیل زندگی مردم به بندگی حضرت حق و تکیه بر دو عنصر مهم تعلیم و تربیت پرچم انقلاب را در این سرزمین برافراشت، یادآور شد: دشمن تا این نور مطلق را مشاهده کرد سه توطئه حساب شده را علیه پیامبر(ص) اجرا کردند.
وی به این توطئه‌ها اشاره کرد و گفت: حذف فیزیکی حضرت از حیات مادی، متوقف کردن اسلام و مکتب نبوی در مکه و ایجاد انحراف در اسلام از جمله این توطئه‌ها بود.
معاون امور فرهنگی آستان قدس رضوی ادامه داد: دشمن چون دید نمی‌تواند در قرآن همچنان که خداوند فرموده هیچ تغییری ایجاد کند انحراف در اسلام را تبدیل به ایجاد انحراف در بین مسلمانان کرد.
فرازی‌نیا با بیان اینکه نهضت حسینی با هدف حفظ اصل نظام نبوی به وجود آمد، افزود: این نهضت با تکیه بر قرآن و عنصرهای منطق، استقلال، حساس و عاطفه شکل گرفته است.
وی یادآور شد: ثمره نهضت حسینی تقویت و ماندگاری مکتب نبوی شد اما هر چند امام حسین(ع) در این راه تلاش فراوانی کردند ولی هنوز برخی از آیات قرآنی اجرایی نشده است.
معاون امور فرهنگی آستان قدس رضوی با بیان اینکه همه انبیاء و اولیاء الهی ما را به فرهنگ معنویت توصیه کرده‌اند، اضافه کرد: احیاگر اسلام در زمان کنونی امام(ره) بودند و همچنان که امام فرمودند انقلاب ما انفجار نور بود.
فرازی‌نیا با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران بر سر اصل مکتب، ملت و رهبری پایه‌گذاری شده و حرکت می‌کند، یادآور شد: حدود 48 درصد شهدا ایران سنشان بین 15 تا 25 سال سن بودند.
وی گفت: شعارهای انقلاب و بعد از آن ارزشی بودند و به این دلیل تغییر نمی‌کنند.
معاون امور فرهنگی آستان قدس رضوی به دلیل ایستادن امام(ره) در مقابل رژیم پهلوی اشاره کرد و افزود: اگر چه این رژیم در ظاهر دم از اسلام می‌زدند اما در حقیقت تیشه به ریشه اصل اسلام زده بودند.
فرازی‌نیا خاطرنشان کرد: ما امروز باید ولایی، مجاهد و خدایی شویم و رمز ماندگاری انقلاب نیز این موضوعات است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار