نماینده خراسان جنوبی در مجلس:
نماینده مردم شهرستان های بیرجند، درمیان و خوسف از توابع خراسان جنوبی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دشمنان توطئه های مختلفی را علیه ایران طراحی می کنند، گفت: انقلاب ایران زخم کهنه ای در دل استکبار جهانی است.
کد خبر: ۳۷۵۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰ 10 February 2017
حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی روز جمعه در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهر اسدیه مرکز شهرستان درمیان اظهار کرد: امروز باید هوشیار باشیم، هر اندازه علم پیشرفت می کند ، توطئه های دشمنان علیه نظام و انقلاب پیچیده تر می شود.
وی انقلاب اسلامی را نعمتی بزرگ از طرف خداوند متعال ذکر کرد و گفت: قبل از پیروزی انقلاب مردم ایران زخم خورده نبود استقلال بودند،زیرا نفر اول مملکت را انگلیسی ها و آمریکایی ها تعیین می کردند.
وی بیان کرد: اروپایی ها با حضور خود در ایران منابع الهی را چپاول می کردند، نیروهای مسلح از مردم جدا بودند و به آنها ظلم و ستم می کردند.
وی عنوان کرد: بعد از پیروزی انقلاب خدمات خوبی در تمام مناطق به ویژه روستاها ارایه شده است، مردم به استقلال دست یافتند و در انتخاب مستقیم مسئولان نقش اساسی دارند.
به گفته وی با پیروزی انقلاب دشمنان در برابر مسلمانان احساس حقارت می کنند و به دلیل این حقارت عصبانی هستند.
عبادی یادآور شد: دشمنان هرگز بیکار نخواهند نشست و توطئه های جدیدی بر اساس روش های علمی جدید علیه ایران طراحی می کنند چرا که انقلاب اسلامی ایران زخم کهنه ای بر دل استکبار جهانی ایجاد کرد.
وی ایجاد تفرقه را یکی از توطئه های دشمنان ذکر کرد و یادآور شد: هم اکنون استکبار جهانی با ایجاد گروه تروریستی داعش به دنبال ایجاد اختلاف بین مسلمانان هستند، بصیرت و دشمن شناسی مردم در مقابل نقشه های شوم آنها نقش اساسی دارد.
این نماینده مجلس در ادامه با بیان اینکه کارخانه سیمان باقران در این شهرستان مرزی در شرف راه اندازی است، گفت: امسال 200 میلیارد ریال اعتبار برای راه اندازی این طرح اقتصادی پیگیری شده است.
به گفته وی هرچه جمعیت بیشتری در نقاط مرزی ساکن باشند به نفع ایران است و خدمات دولت در ماندگاری جمعیت در روستاها تاثیر بسزایی دارد.
وی گازرسانی را از جمله خدمات مهم دولت در این شهرستان مرزی ذکر کرد و ادامه داد: گاز رسانی به شهرهای طبس مسینا و گزیک شهرستان درمیان در حال انجام است و گازرسانی به روستاهای پرجمعیت از جمله« بورنگ، نوغاب، گسک و مسک» در دستور کار قرار دارد.
وی مردم شهرستان درمیان را نمونه بارز وحدت دانست و گفت: شیعیان و اهل سنت این شهرستان مرزی با الفت، محبت، همدلی و وحدت در کنار یکدیگر زندگی می کنند.
وی بیان کرد: مردم این شهرستان قبل از پیروزی انقلاب برای شکل گیری نظام و انقلاب تلاش کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز علمای شیعه و سنی این منطقه در مقابل دشمنان انقلاب و اسلام در عرصه های مختلف ایستادگی کردند.
شهرستان درمیان با وسعت پنج هزار و 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق به طول70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد. 
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار