معاون فنی و عملیات اورژانس کشور:
معاون اورژانس کشور با اشاره به اینکه ۷۰ درصد ماموریت های آمبولانس هوایی مربوط به مباحث ترافیکی است،گفت: به زودی خبرهای خوشی برای مدرن سازی ناوگان امداد هوایی خواهیم داد.
کد خبر: ۳۷۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۴ 11 February 2017
محمد سرور در حاشیه سفر به شهرستان طبس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ارائه خدمات فوریت های پزشکی جزء اولویت های مهم وزارت بهداشت است.
وی با اشاره به اینکه کشور ایران نوزدهمین کشور پهناور جهان است، افزود: الگوی ارائه خدمت در کشورهای پهناور به لحاظ رسیدن سریع بر بالین بیمار و انتقال سریع بیمار به مرکز درمانی تخصصی از اولویت های خدمات فوریت های پزشکی است.
معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه در کشورهای پهناور الگو استفاده از خدمات آمبولانس هوایی است، گفت: بر اساس تصمیماتی که مقامات وزارت بهداشت اتخاذ کرده اند گسترش خدمات آمبولانس در دستور کار است.
وی با اشاره به اینکه دومین بالگرد هوایی استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس راه اندازی خواهد شد، بیان کرد: این بالگرد سی امین بالگرد هوایی در کشور است.
سرور با بیان اینکه ارائه خدمت مدرن و گران جزء اولویت های وزارت بهداشت قرار گرفته است، بیان کرد: وزارت بهداشت پی گیر اضافه کردن ناوگان مدرن به آمبولانس های هوایی است و و به زودی خبرهای بسیار خوبی در این زمینه اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۷۰ درصد ماموریت های آمبولانس هوایی مربوط به مباحث ترافیکی است، اظهار داشت: در طبس دومین عامل مرگ و میر مباحث ترافیکی است لذا ارائه خدمات آمبولانس هوایی می تواند بسیار مفید واقع شود.
معاون فنی و عملیات اورژانس کشور با بیان اینکه بر اساس آمار و محاسبات شش درصد درآمد ناخالصی ملی کشور در حوزه حوادث ترافیکی از بین می رود، عنوان کرد: خدمات آمبولانس هوایی می تواند جلوی این خسارت ها را تا حد بسیار زیادی بگیرد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار