مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی:
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: دو هزار خانوار از زنان سرپرست خانوار تحت بهزیستی در استان هستند.
کد خبر: ۳۷۵۹۵۷
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶ 11 February 2017
علی عرب نژاد ظهر شنبه در بازدید از اداره بهزیستی شهرستان سرایان و دیدار با فرماندار با بیان اینکه فعالیت‌های بهزیستی اغلب فعالیت‌های فرا حوزه‌ای است، اظهار کرد: سازمان بهزیستی به نوعی مسئولیتی فرابخشی دارد که این مهم حمایت و نگاه ویژه مسئولان را می‌طلبد.
وی با اشاره به اینکه اگر فعالیت‌های بهزیستی موردمشارکت واقع نشودعقیم خواهد ماند، افزود: در بحث آسیب‌های اجتماعی 12 سازمان عضو کارگروه اجتماعی هستند که موفقیت این سازمان بستگی به نگاه و عملکرد آن‌ها نیز دارد.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به انواع معلولیتها واسیبها سازمان بهزیستی عملاً پیامد آسیب‌هایی که وجود دارد را پاسخگویی می‌کند.
وی با بیان اینکه اگر سازمان‌های دولتی مسئولیت‌های خود را به درستی انجام دهند بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به وجود نمی‌آیند، بیان کرد: سازمان‌هایی که متولی فرهنگ هستند هم باید کار خود را با جدیت بالایی انجام دهند تا بار سازمان بهزیستی نیز سبک شود.
عرب نژاد افزود: خوشبختانه سازمان‌ها و نهادها وفرمانداری ها به این بلوغ رسیده‌اند که سازمان بهزیستی را به عنوان سازمانی حمایتی نمی‌شناسند بلکه به عنوان سازمانی تخصصی به آن نگاه می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه بهزیستی باید پرسش گر باشد نه پاسخگر، تصریح کرد: دو هزار خانوار از زنان سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند.
مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی با بیان اینکه نگاه به سازمان بهزیستی باید نگاهی تخصصی و توانمند سازانه باشد و گدا پروری را باید حذف کرد، گفت: گداپروری باعث می‌شود کرامت انسانی فرد از بین برود و وابستگی برای او ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه امروزه بهزیستی از مددکاری سنتی که شامل حمایت‌های مالی صرف بود به مددکاری نوین روی آورده است، بیان کرد: امیدواریم بتوانیم نگرش مردم را نیز به سیستم‌های دولتی تغییر دهیم
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار