نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در سفر سال 93 دکتر روحانی به خراسان جنوبی 271 میلیارد تومان اعتبار طی 21 پروژه عنوان شد که از این مقدار تنها 50 میلیارد تحقق پیدا کرد که امیدواریم در این سفر جاری باقی مانده اعتبارات را به استان خراسان جنوبی تزریق کنند.
کد خبر: ۳۷۵۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۷ 11 February 2017
دکتر نظر افضلی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با سفر دکتر روحانی به خراسان جنوبی اظهار کرد: بزرگترین دغدغه ای که باید در این سفر مورد تأکید قرار گیرد، توجه به زیرساخت هاست که برای توسعه استان ضروری است.
وی با اشاره به اینکه دوبانده شدن جاده ها و ایجاد راه آهن دو موضوع مهم است، افزود: به دلیل اینکه خراسان جنوبی در مسیر ترددهای ترانزیتی قرار دارد، برای توسعه این بخش باید راه آهن کلنگ زنی گردد زیرا یکی از علل ترغیب سرمایه گذاران در این استان می باشد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اگر سرمایه گذاری بخواهد در منطقه شاسکوه نهبندان و حتی شهرک صنعتی سرمایه گذاری کند، نیازمند زیرساخت هایی از جمله برق است که بسیار از نبود آن رنج می بریم و به همین دلیل کمتر این اتفاق می افتد.
نظر افضلی با اشاره به اینکه صنایعی که قصد ایجاد شدن دارند باید از حداقل امکانات بهره مند باشند، تصریح کرد: برق بازارچه دوکوهانه نیز در حال حاضر جوابگوی نیست و باید خط دیگری نیز انتقال پیدا کنند تا نیاز این منطقه نیز برطرف گردد.
 وی گفت: مبحث گاز نیز از جمله درخواست های مردم است که امیدواریم بیشتر مورد توجه قرار گیرد تا شهرستان های نهبندان و سربیشه نیز هر چه زودتر از این نعمت بیشتر بهره ببرند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با توجه به خشکسالی های مداومی که در استان ادامه دارد و هر روز مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند، عنایت ویژه ای از طرف دولت می طلبد تا دغدغه مردم کاهش پیدا کند.
نظر افضلی با بیان اینکه بارورسازی ابرها پس از چندین سال پیگیری امسال به نتیجه رسید و اعتباری در این راستا تزریق شد، عنوان کرد: آبخوان داری استان بسیار ضعیف است و از آب های موجود نیز به درستی استفاده نمی شود و مدیریت آب هایی که در حال حاضر از آن بهره می بریم باید در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به اینکه متأسفانه بودجه احیای قنوات 4 سال شده است که اعتباری برای آن در نظر گرفته نمی شود، ادامه داد: نزدیک به 6 هزار قنات در استان داریم که 1500 الی 2000 قنات به طور کامل خشک شده اند و اگر قنات های باقی مانده را حفظ نکنیم نیز به زودی تعداد دیگری در این لیست قرار خواهند گرفت.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: با این شرایط موجود مشخص است که سرمایه گذار در این منطقه سرمایه گذاری نمی کند زیرا بخش خصوصی به دلیل تمهیدات لازمی که نداریم ورود پیدا نمی کند و هیچ وقت این استان را به استان های خراسان رضوی، اصفهان و شیراز ترجیح نمی دهد.
نظر افضلی بیان کرد: شاید بتوانیم چند سرمایه گذار بومی را جذب کنیم اما در حال حاضر که در شرایط رکود قرار داریم حقیقتا جذب سرمایه گذار بسیار سخت است.
وی گفت: به صنعت استان باید توجه ویژه ای صورت گیرد زیرا محصولات معادن به صورت خام صادر می شوند و نیازمند صنایع تبدیلی در داخل استان هستیم تا از این وضعیت خارج شویم.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: از محصولات استراتژیکی از جمله زعفران، اناب، انار و زرشک در استان بهر می بریم اما برای همین محصولات نیز صنایع تبدیلی در حد مناسبی وجود ندارد که تأثیر گذار باشد.
نظر افضلی تصریح کرد: نحوه ی آبیاری باید به آبیاری نوین تغییر پیدا کند که نیازمند تخصیص بودجه است و همه این موضوعات را نیز مسئولین و وزرا می دانند و همت آن ها را می طلبد.
وی ادامه داد: سال ها پیش سفر مقام معظم رهبری به نهبندان انجام شد که در آن زمان طرح توسعه این منطقه مورد توجه قرار گرفت و اقداماتی نیز صورت گرفت که تشکر می کنیم اما اینکه کارهای زیربنایی انجام و کارخانه ای تأسیس که چندین نفر مشغول شده باشند را نمی توان پیدا کرد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این منطقه متاسفانه اشتغالزایی صورت نگرفته است، ادامه داد: با توجه به تثبیت جمعیتی که باید در دو شهرستان نهبندان و سربیشه از نظر امنیتی انجام دهیم، ایجاد اشتغال بسیار ضروری است.
نظر افضلی بیان کرد: هر منطقه پتانسیل خودش را دارد و در این منطقه نیز معادن و صنایع معادن و نیروگاه های بادی و خورشیدی مطرح است اما نباید قول‌ها در حد حرف بماند و عمل به آن لازم است زیرا می تواند باعث تحول عظیمی در منطقه گردد.
وی گفت: باید از پتانسل مرز به خوبی استفاده کنیم و در حال حاضر مرز ماهیرود فعال است و مردم بومی باید در این راه ورود پیدا کنند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید بازارچه دوکوهانه فعال گردد، افزود: فعال شدن این بازارچه یک ظرفیت بسیار خوب است و در حال حاضر واردات دام را دنبال می کنیم که باید سهمی از این واردات به ما تعلق گیرد.
نظر افضلی بیان کرد: علاوه بر دولت، بنیاد برکت، قرارگاه خاتم الانبیاء و خاتم الاوصیاء، و همچنین آستان قدس رضوی باید برنامه ویژه ای برای خراسان جنوبی طرح ریزی کنند تا خودش را مانند دیگر استان ها توسعه دهد و از محرومیت خارج گردد.
وی ابراز داشت: به استان سیستان و بلوچسنتان 512 میلیون دلار برای بخش چاه ها و آبرسانی داده شده است و باید به خراسان جنوبی نیز حداقل 200 میلیون دلار اختصاص دهند تا اقداماتی صورت گیرد.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امیدواریم سفر دکتر روحانی به خراسان جنوبی تشریفاتی نباشد.
نظر افضلی خاطر نشان کرد: در سفر سال 93 دکتر روحانی به خراسان جنوبی 271 میلیارد تومان اعتبار طی 21 پروژه عنوان شد که از این مقدار تنها 50 میلیارد تحقق پیدا کرد که امیدواریم در این سفر جاری باقی مانده اعتبارات را به استان خراسان جنوبی تزریق کنند.
وی با اشاره به اینکه تنها 16 درصد از اعتبارات سفر سال 32 رئیس جمهور محقق شده است، خاطر نشان کرد: در این رابطه با دکتر جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور نیز صحبت هایی صورت گرفت و قول داده شد تا پیگیری های لازم را انجام دهند.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اقدامات دولت در این سه سال برای خراسان جنوبی قابل توجه نبوده است و مهمترین موضوعات خراسان جنوبی بحث آب و راه آهن می باشد که انتظار داریم اعتبارات بسیار خوبی مورد توجه قرار گیرد و به طبع آن اختصاص پیدا کند.
نظر افضلی تصریح کرد: خوشبختانه امسال، استان خراسان جنوبی را جزو مناطق محروم عنوان کرده اند که 100 میلیارد تومان اعتبار برای آن در نظر گرفته اند اما انتظار داریم که تخصیص نیز پیدا کند.
 وی در پایان گفت: باید دولت یک توجه ویژه ای به شرق کشور داشته باشد و در حال حاضر نیز در استان سیستان و بلوچستان خدمات خوبی ارائه می شود که امیدواریم برای خراسان جنوبی نیز قوانینی وضع گردد."خاورستان"
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار