معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی از ارسال ۲۷۵ اثر به جشنواره ملی ـ منطقه‌ای شعر ابن حسام خبر داد و گفت: این جشنواره در اردیبهشت ۹۶ در بیرجند برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۷۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵ 12 February 2017
حمید مرادی امروز (24 بهمن) در دبیرخانه جشنواره شعر ابن حسام با اشاره به برگزاری جشنواره ملی-منطقه‌ای شعر ابن‌حسام در بیرجند، اظهار داشت: ابن حسام شاعری گمنام است که در دوران خود بی‌نظیر بوده است.
وی با اشاره به اینکه در راستای معرفی این شاعر والامقام 7 دوره جشنواره شعر به صورت استانی برگزار شده، افزود: برگزاری این جشنواره با استقبال خوب در داخل و خارج از استان همراه بود.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان ادامه داد: در راستای شرکت از سایر استا‌ن‌ها در این جشنواره، مکاتباتی با جهاد دانشگاهی کشور انجام و جشنواره در قالب طرح ملی معرفی شد.
مرادی در ادامه از ارسال بیش از 275 اثر به این جشنواره خبر داد و گفت: 80 درصد آثار ارسالی از غرب کشور است.
وی با اشاره به اینکه این جشنواره در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می‌شود، افزود: بخش اصلی جشنواره، شامل شعر آیینی و شعر آزاد و بخش جنبی با موضوع محیط زیست است.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی استان، مهلت ارسال آثار را تا پایان اسفندماه جاری اعلام کرد و افزود: درصورت که استقبال گسترده تر، امکان تمدید زمان ارسال آثار نیز وجود دارد.
مرادی ادامه داد: اختتامیه این جشنواره اردیبشهت 96 در بیرجند برگزار می‌شود.
وی، رونمایی از کتاب شعر جشنواره را از دیگر برنامه‌های این جشنواره اعلام کرد و گفت: بعد از داوری آثار اشعار برگزیده در قالب کتاب شعر «جشنواره ابن‌حسام» به چاپ می‌رسد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی افزود: در بحث داوری آثار، از اساتید معروف کشوری دعوت خواهد شد.
مرادی اظهارکرد: این جشنواره به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان و با همکاری معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی کشور و معاونت فرهنگی و اجتماعی استانداری استان، دانشگاه‌های بیرجند، علوم پزشکی، صنعتی، فرهنگیان، حوزه هنری استان، اداره کل ارشاد اسلامی استان، کانون هنرمندان و همچنین واحدهای سیستان بلوچستان، خراسان رضوی و شمالی و سمنان و سایر معاونت های فرهنگی جهادهای دانشگاهی کشور برگزار خواهد شد.
معاون فرهنگی جهاددانشگاهی خراسان‌جنوبی ادامه داد: علاوه بر شناسایی استعدادها، ایجاد فضای مناسب برای تعامل و ارتقای سطح اشعار شاعران دانشگاهی، ایجاد دوستی و مودت بین شاعران استان‌ها از مهم‌ترین اهداف این جشنواره است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار