مدیرکل بحران استانداری خراسان جنوبی:
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه تدابیر لازم برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیل و روان‌آب با هماهنگی لازم اتخاذ شده است گفت: برای پیش‌گیری از خطرات ناشی از روان‌آب و سیلاب دستگاه‌های امدادی و عملیاتی آمادگی دارند.
کد خبر: ۳۷۶۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 12 February 2017
سیدابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر جاری شدن سیل و روان‌آب در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در مناطق کوهپایه‌ای خراسان جنوبی، از مناطق در خطر سیل و حادثه‌خیز استان بازدید کرد و تیم‌های بازرسی به مناطق مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: تدابیر لازم برای پیشگیری از خسارات ناشی از جاری شدن سیل و روان‌آب با هماهنگی‌های لازم اتخاذ شده که در این راستا شهرداران و دهیاران به عنوان مدیر بحران شهری و روستایی مسئولیت خواهند داشت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: بنابر اعلام سازمان مدیریت بحران کشور خراسان جنوبی با وجود خشکسالی، فقر پوشش گیاهی کمترین میزان خسارت را در 5 ساله گذشته داشته است.
میرجلیلی افزود: در اثر خشکسالی‌های 18 ساله در شرق کشور از جمله استان خراسان جنوبی در اثر فرسایش خاک، فقر پوشش گیاهی میزان نفوذپذیری آب در خاک خیلی کم است که با اندک بارانی منطقه شاهد جاری شدن روان‌آب و سیلاب می‌شود.
وی اظهار داشت: با همکاری تمامی سازمان‌ها و نهادهای خدمات‌رسانی و تمهیدات که شهرداران و فرمانداران خراسان جنوبی اتخاذ کردند امیدواریم شاهد کمترین میزان خسارت باشیم.
طبق پیش‌بینی کارشناسان هواشناسی خراسان جنوبی نخستین موج بارش‌ها روزهای دوشنبه و سه‌شنبه وارد استان خراسان جنوبی می‌شود و بیشتر نقاط شمالی و مرکز استان را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار