رئیس پلیس راه ‌خراسان جنوبی با بیان اینکه وضعیت استان ‌در تصادفات برون‌شهری نگران‌کننده است، گفت:‌در ‌تصادفات فوتی و جرحی امسال نسبت گذشته ۷ درصد افزایش داشته‌ایم.
کد خبر: ۳۷۷۷۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 14 February 2017
سرهنگ حسین رضایی بعدازظهر امروز در جلسه شورای ترافیک و حمل و نقل شهرستان درمیان از انجام فعالیت های اولیه برای راه اندازی پلیس راه در شهرستان درمیان خبر داد و اظهار داشت: این شهرستان در درجه سوم اولویت راه اندازی پلیس راه است و امیدواریم به زودی شاهد راه اندازی آن باشیم.
وی با بیان اینکه وضعیت استان خراسان جنوبی در تصادفات برون شهری نگران‌کننده است افزود: در بحث تصادفات فوتی و جرحی امسال نسبت گذشته 7 درصد افزایش داشته‌ایم و این هشداری برای همه مسئولان استان است تاهوشیارتر عمل کنند زیرا این آمار در اثر ناایمن بودن جاده‌ها زیاد است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه 65 کیلومتر راه اصلی در شهرستان درمیان داریم گفت: در محورهای مواصلاتی شهرستان مسائل ایمنی جاده ای به فراموشی سپرده شده است در حالیکه دغدغه اصلی و اولیه ما ایمنی جاده ها است.
رضایی با بیان اینکه 23 درصد از کل تصادفات استان در تقاطع‌های غیر ایمن اتفاق می افتد و باید این تقاطع‌ها ساماندهی شود گفت: همچنین دور برگردان‌های غیرایمن نیز از مشکلات اساسی استان است و باید در شوراهای ترافیک شهرستان ها با حس مطالبه‌گری  پیگیر کارها باشیم و با اولویت‌بندی و ابتکار عمل کارها را پیش ببریم.
وی با بیان اینکه در شهرستان درمیان بیشترین میزان تصادفات راه روستایی را داریم اذعان داشت: راه‌های روستایی این شهرستان تبدیل به راه شریانی بین شهری شده ‌و این یک دغدغه اساسی است زیرا سبب افزایش 27 درصدی تصادفات در محورهای روستایی شده است.
رئیس پلیس راه خراسان جنوبی افزود: طبق دستور سردار حمیدی مبنی بر درخواست مسئولان شهرستان برای احداث پلیس راه برای بررسی زیرساخت ها و شرکت در شورای ترافیک به شهرستان آمدایم اما اولویت سوم ما راه‌اندازی پلیس راه است زیرا در شهرستان های زیرکوه، سرایان و خوسف نیز پلیس راه نداریم.
رضایی تصریح کرد: نظر پلیس راه استان مبنی بر راه اندازی پلیس راه در شهرستان درمیان مثبت است و استقرار آن در سه راهی منصور آباد خواهد بود اما سلسله مراتب از طریق استانداری، نماینده شهرستان در معاونت حقوقی مجلس و همچنین معتمدان محلی پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی افزود: در بحث ایمن جاده‌ها باید دغدغه بیشتری داشته باشیم زیرا محور قهستان به زهان یکی از محورهای پرحادثه است و باید اقدامات لازم در این محور انجام شود.
وی گفت: امیدواریم با احداث پلیس راه در شهرستان موجب افزایش امنیت و کاهش حوادث ترافیکی در سطح شهرستان باشیم.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار