مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: تا پایان دی ماه سال 95، 239 تشکل کارگری و کارفرمایی در استان تشکیل شدکه تشکیل این تشکل ها در دولت تدبیر و امید 66 درصد افزایش یافته است.
کد خبر: ۳۷۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۵ 15 February 2017
محمد سنجری افزود: در حال حاضر 14 هزار نفر عضو تشکل های کارگری و کارفرمایی استان هستند.
وی مشارکت بانوان در تشکل های کارگری و کارفرمایی استان را 11 درصد اعلام کرد و افزود: کانون کارفرمایی در تصمیم گیری ها، وضع قوانین و دخالت در امور مربوط به جامعه کارفرمایی در مجامع قانونی نقش و اهمیت زیادی دارد.
به گزارش ایرنا، سنجری اظهار کرد: توسعه سه جانبه گرایی و مشارکت اجتماعی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گرو تعامل و مشارکت نمایندگان دولت، نمایندگان تشکل های کارگری و نمایندگان جامعه کارفرمایی که جایگاه قانونی دارند، است.
وی ادامه داد: یکی از سیاست های وزارتخانه متبوع در دولت یازدهم، رشد کمی تشکل های کارگری و کارفرمایی استان در کنار مطلوبیت تشکل ها و توانمند کردن مسئولان و اعضای هیات مدیره که همان رشد کیفی است، می باشد.
وی جایگاه نمایندگان تشکل های کارگری و کارفرمایی در تصمیم گیری های مهم در حوزه کار را قانونی و اجتماعی خواند و به تبیین آن از بالاترین رکن که همان تعیین مزد کارگر است تا پایین ترین سطوح تصمیم گیری که حل اختلاف بین کارگر و کارفرما است، پرداخت.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: خلق ایده، تشخیص فرصت ها، آینده نگری، مدیریت اثربخش و تسهیل گر از مهمترین ویژگی های هیات مدیره کانون است.
سنجری ادامه داد: این ویژگی ها در کنار سایر وظایف و اختیارات مصوب اساسنامه در پیشبرد اهداف صنفی بسیار تاثیرگذار خواهد بود و مسئولیت اعضای هیات مدیره را برای خلق ارزش افزوده جمعی دو چندان می کند.
وی با برشمردن اصول بنیادین کار گروهی و صنفی بر توجه اعضا نسبت به جایگاه کانون در استان تاکید کرد و خواستار حمایت همه جانبه در زمینه پیشبرد امور شد.
دیروز(سه شنبه) 26بهمن 95، نخستین کانون انجمن های صنفی کارفرمایی حرف و صنایع پس از 12 سال در استان تشکیل شد، پس از انجام مراحل و انتخابات مطابق مقررات و آیین نامه مربوط، اعضای اصلی و علی البدل هیات مدیره کانون در 2 بخش صنعت و حرف توسط اعضای مجمع عمومی موسس انتخاب شدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار