فرماندار قاین:
فرماندار شهرستان قاین گفت: ایام نوروز ۵ بازارچه سوغات و صنایع دستی با ۷۵ غرفه در ورودی‌های شهرهای قاینات راه‌اندازی می‌شود.
کد خبر: ۳۷۸۴۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۱ 15 February 2017
بهمن کهن‌ترابی ظهر امروز در جلسه برنامه‌ریزی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی اظهار داشت: برابر اعلام مسئولان مربوطه، ایام نوروز در هر ساعت 5 هزار وسیله نقلیه از مسیر قاین  تردد می‌کنند.
وی بیان کرد: در این راستا نیاز است ستادهای فرعی در شهرها و بخش‌های شهرستان برای ارائه خدمات نوروزی  تشکیل شود.
فرماندار قاین افزود: شهرستان قاینات با داشتن بیش از 100 اثر تاریخی، دیدنی و مکان‌های جذاب به عنوان پیشانی استان خراسان جنوبی در ایام تعطیلات نوروزی پذیرای مسافران نوروزی خواهد بود.
کهن‌ترابی با تأکید بر آمادگی لازم دستگاه‌های خدمات‌رسان به در پیش بودن زمان انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی تصریح کرد: در این راستا نباید برنامه‌های ستاد تحت‌الشعاع انتخابات قرار بگیرد.
فرماندار قاین گفت:  لازم است برنامه‌های شاد و با نشاط و پویا برای ایام عید برنامه‌ریزی شود.
وی افزود: سه پایگاه امداد جاده‌ای هلال احمر و 3 پست نوروزی نیز آماده ارائه خدمات به مسافرین نوروزی خواهند بود.
کهن‌ترابی تاکید کرد: از هم اکنون تمهیدات لازم برای تسهیلات سفر در حال بررسی است.
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی نیز گفت: طی 6 ماه اول امسال 18 میلیارد ریال صنایع دستی استان در نمایشگاه شرق کشور در خراسان جنوبی به فروش رسید.
حسین عباس‌زاده بیان کرد: این در حالی است که سال گذشته از محل فعالیت نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی استان 4 میلیارد و 500 میلیون ریال از فروش محصولات عاید استان شد.
وی با بیان اینکه در ایام نوروز  165 غرفه در نمایشگاه‌های سوغات و صنایع دستی استان به مسافران ارائه خدمت خواهند کرد افزود: برای نوروز 96 هر شهرستان یک کتابچه معرفی آثار تاریخی و باستانی و سوغات مخصوص خود را خواهد داشت و کتابچه معرفی شهرستان قاینات آماده شده و در ایام عید 2000 جلد آن بین مسافرین نوروزی توزیع می‌شود.
وی همچنین از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی در شهر خضری دشت بیاض با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با 500 میلیون ریال اعتبار خبر داد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار