رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از تولید حدود ۴۰۰ تن گوشت شترمرغ و کبک از ابتدای امسال تاکنون در استان خبر داد.
کد خبر: ۳۷۸۹۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴ 16 February 2017
هاشم ولی‌پورمطلق درجمع خبرنگاران اظهار داشت: 70 درصد گوشت شتر مرغ و کبک تولیدی استان به خارج از استان صادر می‌شود.
وی از فعالیت 16 واحد پرورش شتر مرغ در استان خبر داد و گفت: طی 9 ماهه امسال بالغ بر 298 تن گوشت شتر مرغ در این واحدها تولید شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی ادامه داد: از این میزان 100 تن در استان مصرف و 198 تن دیگر نیز به خارج از استان صادر شده است.
وی ارزش ریالی این تولیدات را 100 میلیارد ریال دانست و بیان کرد: همچنین در این مدت 97 تن گوشت کبک نیز در استان تولید شده است.
ولی‌پور مطلق گفت: طی این مدت بالغ بر 236 هزار قطعه کبک در استان پرورش یافته است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: ارزش ریالی این تولیدات  18 میلیارد ریال است که از این میزان 29 تن در استان مصرف و 68 تن نیز به استان‌های دیگر صادر شده است.
وی از کاهش 16 درصدی گوشت کبک تولیدی استان در سال جاری خبر  داد و تصریح کرد: در مدت مشابه سال گذشته بالغ بر 115 تن گوشت کبک در استان تولید شده است.
ولی‌پورمطلق با بیان اینکه در حال حاضر 12 نفر در بخش پرورش کبک مشغول هستند گفت: واحدهای پرورش کبک در شهرستان سربیشه و خوسف مشغول به فعالیت هستند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: پرورش‌دهندگان کبک نیز می‌توانند مانند سایر مشاغل کشاورزی از تسهیلات بخش کشاورزی برای بهینه‌سازی واحد خود استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: گوشت کبک به سبب داشتن پروتئین بالا و درصد چربی پایین ارزش غذایی بالایی دارد و در درمان برخی از بیماری‌ها مانند ضعف اعصاب موثر است.
ولی‌پورمطلق تصریح کرد: عناصر معدنی کمیاب و ویتامین‎های متعدد در گوشت این پرنده آن را به دارویی معجزه‌آسا برای درمان امراض صعب‌العلاجی مانند آسم، تشنج، فشار خون و ضعف اعصاب تبدیل کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار