فرماندار سرایان:
فرماندار شهرستان سرایان بر ضرورت ساماندهی و شناسایی خانه‌های مسافر تاکید کرد و گفت: رونق گردشگری در این شهرستان نیازمند حمایت‌های بخش خصوصی است.
کد خبر: ۳۷۸۹۶۸
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۲ 16 February 2017
محمد کریمی اظهار کرد: شهرستان سرایان هیچ رقم تسهیلاتی برای  ساماندهی و راه‌اندازی خانه‌های مسافر جذب نکرد که این خود مانعی در ارائه خدمات گردشگری در ایام نوروز خواهد بود.
وی با اشاره به در پیش بودن تعطیلات نوروزی گفت: باید تلاش کنیم نقاط ضعف گردشگری برطرف شود تا مسافران شاهد یک فضای شاد و با نشاط باشند.
فرماندار سرایان با تشکر از فعالیت‌های مطلوب ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان در سال گذشته بر ارائه خدمات مناسب به عنوان مهمترین عامل در جذب گردشگر تاکید کرد. 
کریمی با تاکید بر ساماندهی و شناسایی خانه‌های مسافر در راستای ارائه خدمات اقامتی به مسافران افزود: اقدامات مطلوبی در کشور در این راستا شروع شده است اما تاکنون سرایان در این حوزه توفیقی نداشته و در این زمینه کاری انجام نداده است.
فرماندار سرایان گفت: در این راستا دولت با پرداخت تسهیلات 10 میلیونی با سود 4 درصد برای احداث خانه‌های مسافر در محل زندگی افراد با هدف تامین فضای لازم اسکان و پذیرایی مسافرین قدم برداشته است اما شهرستان سرایان تاکنون از این محل نتوانسته است هیچ رقمی را جذب کند.
کریمی ادامه داد: این موضوع خود مانعی جدی در ارائه خدمات در سطح روستاهای هدف گردشگری شده است.
فرماندار سرایان با بیان اینکه این موضوع در حوزه خانه‌های تاریخی شهرستان هم مطرح است تاکید کرد: باید در راستای شناسایی و هدایت گردشگران برای استفاده از تسهیلات ارزان قیمت دولتی و شناسایی این خانه‌های تاریخی  بیشتر کار شود.
وی گفت: با وجود 60 سایت فعال در بحث فضای مجازی و معرفی شهرستان خیلی کار نشده است و بر این اساس باید با تهیه مستند و کلیپ در راستای معرفی شهرستان در فضای مجازی گام برداشت.
 کریمی، برگزاری تورهای یک روزه به همراه اقامت گردشگران را به عنوان یک ظرفیت بزرگ در حوزه گردشگری عنوان کرد و گفت: در این زمینه باید از ظرفیت بخش خصوصی هم استفاده کنیم.
فرماندار سرایان افزود: همه دستگاه‌های فرهنگی باید در احیا و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان تلاش کنند.
کریمی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرستان در جهت ارائه خدمات به مسافران نوروزی تاکید کرد و از برگزاری نمایشگاه عرضه محصولات محلی و صنایع دستی خبر داد و گفت: تمام خدمات لازم برای رفاه مسافران نوروزی در حال آماده سازی است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار