معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی گفت: ارایه خدمت به دختران آسیب دیده و در معرض آسیب و تلاش برای توانمند سازی آنها از برنامه های این اداره کل است.
کد خبر: ۳۷۸۹۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳ 16 February 2017
علیرضا موهبتی افزود: دخترانی که به دلیل نبود حمایت خانوادگی موثر و وجود بد رفتاری در محیط خانوادگی، عملکرد اجتماعی و روانی خود را از دست داده اند و به دلیل مشکل اقتصادی توان داشتن زندگی مستقل را ندارند، دختران در معرض آسیب هستند.
وی اظهار کرد: دخترانی که از راه ایجاد روابط نامشروع کسب درآمد دارند و به ارزش های اخلاقی و اجتماعی پایبند نیستند دختران آسیب دیده اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: دختران در معرض آسیب در خانه سلامت که در مرکز استان ایجاد شده است پس از پذیرش اولیه در صورت شرایط ورود به مرکز ،از لحاظ ایرانی بودن و داشتن سن بالای 18 سال و داشتن گواهی پزشک مبنی بر باکره بودن به مرکز یاد شده برای توانمند شدن ارجاع می شوند.
وی تصریح کرد: در این مرکز آموزش هایی از قبیل مهارت های زندگی، پرداخت کمک هزینه اشتغال و حرفه آموزی، کمک هزینه آموزش تحصیل و ودیعه مسکن یا اجاره بها ، کمک هزینه ازدواج و تامین جهیزیه و ... به دختران در معرض آسیب ارایه می شود.
این مسئول تاکید کرد: در خصوص دختران آسیب دیده اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان جنوبی با ارایه خدمات تخصصی مثل مددکاری اجتماعی، روان شناسی ، بهداشتی و... کمک می کند تا زمینه توانمند سازی و بازگشت آنها به زندگی سالم از طریق پیوند دو باره با خانواده، آموزش و ایجاد اشتغال و ازدواج و تشکیل خانواده و ... آنها را به یک استقلال نسبی برساند.
موهبتی یادآور شد: در حال حاضر به دلیل نبود زیرساخت مناسب و نبود ساختمان مناسب با استاندارد های لازم برای راه اندازی مرکز بازپروری، این مرکز در خراسان جنوبی فعال نیست و موارد معرفی شده برای پذیرش به خراسان رضوی به عنوان استان معین اعزام می شوند.
وی بیان کرد: بدسرپرستی و نداشتن سرپرست موثر، بی سرپرستی، ازدواج های ناموفق، روش های نادرست تربیتی، فقر اقتصادی، بیسوادی ،نداشتن مهارت لازم زندگی ، اعتیاد بیکاری و ... از مهم ترین عوامل ایجاد معضل دختران آسیب دیده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار