صبح امروز دومین گردهمایی کشوری سرگروه‌های آموزشی درس فرهنگ و هنر با حضور ۳۲ سرگروه از استان‌های کشور در خراسان جنوبی برگزار شد.
کد خبر: ۳۷۹۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲ 18 February 2017
 مسئول دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی و فرآیند آموزش فرهنگ و هنر صبح امروز در دومین گردهمایی کشوری سرگروه‌های آموزشی فرهنگ و هنر در خراسان جنوبی اظهار داشت: خرده فرهنگ‌ها معرف هویت فرهنگ و جوامع هستند.
سیدرضا میرزایی با بیان اینکه این گردهمایی تنها گردهمایی است که‌ غایب ندارد افزود: این گردهمایی به صورت 4 روزه برگزار می‌شود و کارگاه‌های آموزشی متفاوتی برای سرگروه‌ها برگزار می‌شود.
وی از حضور 32 سرگروه از استان‌های مختلف کشور و شهرستان‌های استان تهران خبر داد و بیان کرد: در این راستا این سرگروه‌ها آموزش‌های لازم را می‌بینند و به سرگروه‌های استان‌های خود آموزش می‌دهند که آنان نیز به معلمان آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهند.
مسئول دبیرخانه کشوری کیفیت بخشی و فرآیند آموزش فرهنگ و هنر، از وجود حدود 27 هزار نفر دبیر تخصصی فرهنگ و هنر در کشور خبر داد و تصریح کرد: در خراسان جنوبی نیز حدود 60 نفر دبیر تخصصی فرهنگ و هنر وجود دارد.
میرزایی خاطرنشان کرد: این گردهمایی برای تمام دروس متوسطه اول در استان‌های مختلفی که دبیرخانه‌ها در آنجا مستقر هستند برگزار می‌شود.
وی دستاوردهای برگزاری این گردهمایی‌ها را افزایش کیفیت آموزش، انتقال تجربیات و انتقال اندیشه‌ها عنوان کرد و یادآور شد: هدف از برگزاری این گردهمایی‌ها ارتقاء شاخص‌های مهارتی سرگروه‌ها، تبیین برنامه‌های دبیرخانه فرهنگ و هنر و ارتقاء سطح آموزش در کشور از طریق سرگروه‌ها است.
مسئول دبیرخانه کشوری کیفیت‌بخشی و فرآیند آموزش فرهنگ و هنر، اظهار داشت: درس فرهنگ و هنر ترکیبی از رشته‌های مختلف هنری اعم از هنرهای آوایی، نمایشی، سنتی (گلیم‌بافی، سفالگری، انواع سوزن‌دوزی‌ها و طراحی سنتی) و هنرهای تجسمی ( طراحی، نقاشی، گرافیک، عکاسی و خوشنویسی) است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار