مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری:
مشاور امور بانوان و خانواده فرمانداری بشرویه، اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های بانوان دانست و اظهار کرد: در سال های اخیر زنان در رسیدگی به امور خانواده به دنبال ایجاد اشتغال برای کمک به چرخه اقتصاد خانوارهای خود بودند.
کد خبر: ۳۸۰۷۰۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴ 19 February 2017
ملوک نظرزاده،افزود: بانوان بشرویه در عرصه اقتصاد مقاومتی و کمک به شکوفایی اقتصاد منطقه تاکنون خوب درخشیده اند.
وی افزود: ایجاد کارگاه های اقتصادی کوچک، راه اندازی کسب و کارهای خانگی در رشته هایی نظیر خیاطی، قالیبافی، شیرینی پزی و صنایع دستی از جمله فعالیت های بانوان در عرصه اقتصاد مقاومتی است.
نظرزاده ادامه داد: برخی از بانوان در شهرها و روستاها با تشکیل تعاونی ها علاوه بر انجام فعالیت های اقتصادی سودمند زمینه اشتغال برای دیگر بانوان را نیز فراهم کردند.
وی تاکید کرد: کمیسیون امور بانوان فرمانداری بشرویه در برنامه ریزی ها و فعالیت های خود اهمیت ویژه ای را برای اشتغال بانوان و تولیدات داخلی قایل شده و از بانوانی که در عرصه های اقتصادی برای کمک به خرج خانواده خود فعالیت می کنند حمایت می کند.
وی با بیان اینکه بر اساس آمارها، بانوان 53 درصد جمعیت بشرویه را تشکیل می دهند.
اظهار کرد: نقش ‌آفرینی زنان در پیروزی انقلاب، تثبیت نظام و دوران دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست.
وی ادامه داد: زنان همواره در جامعه بار سنگین و حساس تربیت نسل آینده را بر دوش دارند و یقینا با تربیت صحیح نسل آینده جامعه از آسیب ها مصون می ماند.
وی تقویت ارزش های اسلامی را عامل اصلی در پیشگیری از آسیب های حوزه خانواده دانست و اضافه کرد: در مقابله با جنگ نرم دشمنان نقش تربیتی بانوان در جامعه پررنگ تر می شود.
جمعیت بشرویه در سرشماری سال 1390، 24هزار و 683نفر شامل هفت هزار و 223خانوار است که 12هزار و 380نفر از جمعیت شهرستان زن هستند.
شهر بشرویه در 300کیلومتری شمال غرب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار