مدیرکل بنیاد شهید خراسان جنوبی:
مدیرکل بنیاد شهیدو امور ایثارگران خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۱۵ اسفندماه تا ۱۵ فروردین تابلوهای تمثا‌ل‌های شهدا که در خیابان‌ها نصب است تعویض و نوسازی می‌شود گفت: ۲۱ اسفندماه گردهمایی مادران و همسران شهدا در خراسان جنوبی برگزار می‌شود.
کد خبر: ۳۸۰۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۱ 19 February 2017
حجت الاسلام والمسلمین حسین معصومی ظهر امروز در کمیته ایثارگران خراسان جنوبی اظهار داشت: زنده نگ‌هداشتن تفکرات و فرهنگ شهید و شهادت در جامعه امروزی وظیفه یک دستگاه، سازمان و ارگان یا نهاد خاصی نیست.
وی با بیان اینکه زنده نگ‌هداشتن یاد و خاطره شهدا همت و همکاری همه افراد جامعه را می‌طلبد افزود: در راستای هماهنگی بیشتر، تقویت برنامه‌های اجرایی در هفته بزگداشت شهدا و سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به فرمان امام خمینی(ره) کمیته ایثارگران در راستای برنامه‌ریزی برگزار شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: قدرت حقیقی کشور مربوط به ایثارگران، شهدا و دلاور مردی‌های آنها است که آنچه بیشتر از همه می‌تواند سبب حفظ کشور شود ترویج فرهنگ ناب ایثار و شهادت است.
معصومی افزود: در مردادماه 83 شورای عالی انقلاب فرهنگی روز 22 اسفند را روز شهید نامگذاری کرده است که بنیاد شهید و امور ایثارگران افتخار دارد تا در مسیر توسعه فرهنگ ایثار و شهات گام بردارد.
وی با بیان اینکه برجسته کردن 22 اسفند به عنوان روز شهدا، بزرگترین افتخار بنیاد شهید بوده است اظهار داشت: در این جلسه مصوباتی تصویب شد که این مصوبات به شرح ذیل است.
مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: گردهمایی مادران و همسران شهدای استان خراسان جنوبی، برگزاری جلسه‌ای با حضور مشاوران ایثارگران ادارات خراسان جنوبی و ارائه گزارش یکساله مشاوران با حضور استاندار، برگزاری برنامه همکلاسی شهید که دانش آموزانی که روز تولدشان با یک شهید در یک روز همزمان باشد با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگان استان و آموزش و پرورش از 12 تا 22 اسفند این برنامه اجرا می‌شود.
معصومی افزود: برگزاری و داوری جشنواره نامه‌ای به یک شهید از طرف دانش آموزان و انتخاب نفرات برتر برای شرکت در مسابقات کشوری، برگزاری مسابقات با موضوع شهید و شهادت از طریق صداو سیما، تعویض تابلوهایی تمثال شهدا و نوسازی آنها از دیگر برنامه‌های هفته بزرگداشت شهدا است.
وی اجرای شب شعر با موضوع ایثار و شهادت و ارزیابی دستگاه‌های دولتی را از دیگر برنامه‌ها دانست و اظهار داشت: همزمان با 15 اسفند روز درختکاری به صورت نمادین درختی به نام شهید در منزل برخی از خانواده‌های شهدا کاشته می‌شود.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: غبارروبی مزار شهدا از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده در این هفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار