مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی خبر داد:
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از شناسایی ۶۰ روستای مرزی آسیب خیز در استان خبر داد و گفت: هرچند برخی از این روستاها جمعیت زیادی نداشتند اما روحانی به این روستاها اعزام شد.
کد خبر: ۳۸۰۷۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱ 19 February 2017
حجت الاسلام کاظم لطفیان صبح یکشنبه در شورای آسیب های اجتماعی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اظهار داشت: اگر آموزه ها قرآن را در زندگی پیاده کنیم بسیاری از آسیب های اجتماعی برطرف می شود.
وی با اشاره به اینکه خداوند در قران کریم دعوت به صبر کرده است، بیان کرد: متاسفانه امروز می بینیم که اعضا خانواده در برابر مشکلات صبر ندارند و همین امر سبب بروز آسیب های اجتماعی یکی پس از دیگری می شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، عنوان داشت: از ابتدای اینکه بحث آسیب های اجتماعی توسط مقام معظم رهبری مطرح شد سازمان تبلیغات برنامه های خود را در بخش های مختلف مسجد، هیئات، امور تبلیغی و قرآنی آغاز کرد.
لطفیان، توجه ویژه به مساجد و هیئت های مذهبی حاشیه شهر را یکی از این برنامه ها عنوان کرد و گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی برای نخستین بار اعتبار ویژه ای برای مساجد و هیئات حاشیه شهر گذاشته شد و از آن ها خواستیم تا در حوزه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه اگر نقطه ای از حاشیه شهر نیاز به روحانی دارد هزینه آن را تامین خواهیم کرد، بیان داشت: به موزات این ها خواهران را فعال کرده ایم چراکه کاری که خواهران در حوزه آسیب های اجتماعی می توانند انجام دهند برادران نمی توانند انجام دهند.
لطفیان با بیان اینکه در همین راستا مبنای کار اعزام مبلغ خواهر را در حاشیه شهرها قرار داده ایم، عنوان داشت: همچنین در طرح مشاوران مذهبی کار ویژه ای در مناطق حاشیه شهر انجام شده است.
وی همچنین به ظرفیت بالای هیئت های مذهبی اشاره کرد و افزود: هیئت های مذهبی دارای ظرفیت های نهفته ای هستند که باید احیا شود برخی از هیئات تاکنون اقدامات خوبی در حوزه آسیب های اجتماعی انجام داده اند و این کار باید در دیگر هیئات نیز جهت دهی شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در حوزه قرآنی نیز سبک زندگی قرانی را مورد توجه قرار داده ایم، بیان کرد: علاوه بر این ها در سازمان تبلیغات اسلامی یک اتاق مخصوص مشاوره دینی راه اندازی خواهد شد.
لطفیان همچنین از شناسایی ۶۰ روستای مرزی آسیب خیز در استان خبر داد و گفت: هرچند برخی از این روستاها جمعیت چندانی نداشته و امکان استقرار روحانی وجود نداشت با این وجود روحانی به این روستاها اعزام شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار