مديرساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان خبر داد:
مديرساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان از آغاز عمليات زيرسازي براي آسفالت راه روستايي "بيشك تپه- آراقوئي و قره كسلخه" در شهرستان گنبدكاووس خبرداد.
کد خبر: ۳۸۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 19 February 2017
 مديرساخت و توسعه راه هاي راه و شهرسازي گلستان از آغاز عمليات زيرسازي براي آسفالت راه روستايي "بيشك تپه- آراقوئي و قره كسلخه" در شهرستان گنبدكاووس خبرداد.

مهندس"علي اكبر شاهيني" در گفت و گويي خبري گفت: شروع آسفالت راه روستايي مذكور، در طولي به اندازه 5 /17 كيلومتر در حال انجام است.

وي با اشاره به اينكه محور بيشك تپه- آراقوئي و قره كسلخه به جهت قرار گرفتن در مسير محور اصلي و تردد روستاييان محدوده از اهميت بسزايي براي اهالي روستا و مردم منطقه برخوردار است، ادامه داد: بعلت نامناسب بودن خاك منطقه، عدم دسترسي به مصالح مورد نياز در فاصله نزديك محور و همچنين، براي افزايش مقاومت زيرسازي و خاك محدوده و در نهايت اقتصادي كردن پروژه؛ از روش تثبيت سيمان و آهك كه روشي نوين در ساخت راه ها به شمار مي رود، استفاده مي شود.

شاهيني اظهاركرد كه در قرارداد منعقده فيمابين راه و شهرسازي و پيمانكار مرتبط، بيش از 25 ميليارد ريال از محل منابع ملي وزارت متبوع (معاونت راه روستايي) و استاني براي عمليات تثبيت سيمان و آهك و آسفالت سطحي پروژه در دولايه، در نظر گرفته شده است.

وي، ميزان تخصيص يافته را از محل اعتبارات استاني تاكنون 30 درصد اعلام كرد.

شاهيني يادآورشد: در صورت تامين اعتبار لازم و مساعد بودن شرايط جوي، بناست پيمانكار مربوطه ظرف مدت يكسال اجراي پروژه را به اتمام رساند.

گنبدكاووس از شهرهاي بزرگ گلستان است كه در شرق اين استان واقع شده و حدود 930 كيلومتر از راه هاي استحفاظي را، تحت پوشش دارد.

قريب به 600 كيلومتر از راه هاي استحفاظي گنبد، روستايي است و در شرايط فعلي حدود 400 كيلومتر آنها، از نعمت آسفالت بهره مند هستند.
 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار