رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی:
رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ترویج فرهنگ قرآن و عترت بزهکاری در جامعه به حداقل می‌رسد.
کد خبر: ۳۸۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۰:۲۱ 19 February 2017
رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با ترویج فرهنگ قرآن و عترت بزهکاری در جامعه به حداقل می‌رسد.

حجت‌الاسلام حسین پیر علی در حاشیه بازدید از دو موسسه قرآنی شهرستان بندرگز، افزود: با سرمایه‌گذاری در بخش قرآنی می‌توان هزینه‌های دادگستری و زندان‌ها را کاهش داد.

وی ادامه داد: وقتی جوانان ما به سمت قرآن بروند، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع می‌شود.

حجت‌الاسلام پیر علی بابیان این نکته که معاونت قرآن و عترت در چند سال اخیر به وزارتخانه اضافه‌شده، اظهار کرد: پیش‌ازاین، خلا نبود بخش قرآنی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی احساس می‌شد.

وی به برگزاری هفته قرآن و عترت سال جاری در ١٠ استان اشاره کرد و گفت:  سال گذشته هفته قرآن و عترت در هشت استان برگزارشده بود.

رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خاتمه به رونمایی از اِلمان میدان وحدت کردکوی اشاره کرد و از آن اظهار خرسندی کرد و گفت: در راستای ترویج فرهنگ قرآنی نیاز است المان‌های قرآنی در شهرها افزایش یابد تا نمادهای اسلامی و انقلابی بیشتر به چشم آید.

 
رونمایی از نماد قرآنی میدان وحدت بندرگز در سومین روز از هفته قرآن و عترت

در سومین روز از هفته قرآن و عترت از نماد قرآن و عترتی میدان وحدت شهرستان بندرگز با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی رونمایی شد.

رئیس گروه محافل و مناسبت‌های معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر بندرگز از نماد قرآن و عترتی میدان وحدت، رونمایی شد.

بر اساس این گزارش، شهردار بندرگز هدف از طراحی نماد قرآنی در میدان وحدت این شهرستان را قرآنی‌تر کردن فضای شهر دانست و گفت: در طراحی المان‌ها تلاش شده تا فضای قرآنی ایجاد کرده و بستری برای فعالیت و تعالی انسان‌ها فراهم شود.

وی ادامه داد: ساخت و نصب المان‌های شهری به‌ویژه المان‌های قرآنی، فرهنگی و هنری در طراحی فضای شهر افزون بر آداب‌ورسوم و ویژگی‌های زیبایی‌شناختی هر شهر، تأثیر مهمی بر برخورد و تعامل شهروندان با یکدیگر دارد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار