مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی:
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۶۹۱ شغل با پرداخت ۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات در استان توسط این نهاد در سال جاری ایجاد شده است.
کد خبر: ۳۸۷۵۲۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۱ 02 March 2017
 رضا سلم آبادی در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه مبنای تمامی فعالیت های امداد دینی و فرهنگی است، اظهار کرد: اولین و مهم ترین موضوع در دستور کار کمیته امداد توانمندسازی است.
وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون در حوزه توانمند سازی اقتصادی ۱۰ درصد خانواده ها با اخذ تسهیلات از چرخه حمایت کمیته امداد خارج شده اند، افزود: در سایر حوزه های توانمند سازی نیز ۸ درصد خانواده ها از چرخه حمایت خارج شده اند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده ها از دیگر فعالیت های مهم امداد است، گفت: یکی از سیاست های تحولی امداد تعامل با موسسات خیریه و مردمی بودن آن است.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه فاصله طبقاتی در کشو زیاد است و ریشه کن کردن فقر از عهده تنها یه نهاد ساخته نیست لذا در کنار مساجد مراکز نیکوکاری را ایجاد کرده ایم.

فعالیت ۲۳ مرکز نیکوکاری در خراسان جنوبی
سلم آبادی با اشاره به اینکه ۲۳ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان وجود دارد، بیان کرد: توسعه سیاست اسکان مددجویی نیز از فعالیت های مداوم امداد است.

وی با بیان اینکه طی سال های ۹۴ و ۹۵ نهضت خدمت رسانی در مسکن استان آغاز کرده ایم، عنوان کرد: مبلغ ۱۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض مسکن روستایی و ۲۵ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض برای بهسازی مسکن شهری نیز در نظر گرفته شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: در سال آینده توجه به مسکن مددجویان در دستور کار قرار خواهد گرفت و امیدواریم همه مددجویان در سال ۹۶ صاحب مسکن شوند.
وی با اشاره به افزایش خدمات و توسعه اداری امداد استان در سال ۹۵، تصریح کرد: از ابتدای سال هفت اداره در مناطق محروم استان بدون هیچ هزینه اضافه ای تاسیس شده است.
سلم آبادی با بیان اینکه همه ساله در هفته احسان و نیکوکاری جشن نیکوکاری نیز در سراسر کشور برگزار می شود، بیان کرد: شعار هفته نیکوکاری در سال ۹۵ بهار همدلی و شکوه مهربانی است.

برپایی ۱۰۷۴ پایگاه جشن نیکوکاری در خراسان جنوبی
وی با اشاره به اینکه ۱۸ اسفندماه زنگ نیکوکاری در مدارس سطح استان به صدا در خواهد آمد، گفت: ۱۹ اسفند ماه در معابر، میادین و مساجد کمک های مردمی جمع آوری خواهد شد.
وی ادامه داد: ۲۰ اسفند ماه همزمان با نماز جمعه در مصلی های نماز جمعه شهرستان ها پایگاه های جمع آوری کمک ها برپا خواهد شد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۵ هزار پاکت مخصوص دانش آموزی جهت جمع آوری کمک های دانش آموزان در استان چاپ شده است، اظهار داشت: یک هزار و ۷۴ پایگاه جمع آوری کمک های مردمی در سطح استان برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: از مجموع پایگاه های جمع آوری کمک های مردمی ۹۹۲ پایگاه ثابت و ۸۲ پایگاه سیار هستند.
سلم آبادی با اشاره به اینکه کارمزد تمامی تسهیلات صندوق ولایت استان سه درصد است، گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه سال جاری پنج هزار و ۶۹۷ نفر وام قرض الحسنه کارگشایی با مبلغ بیش از ۷۸ میلیارد ریال از امداد دریافت کرده اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سرانه پرداختی وام قرض الحسنه به یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسیده است، افزود: خوشبختانه در حال حاضر جهیزیه پشت نوبت در امداد استان وجود ندارد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طی سال ۹۵ یک هزار و ۵۲۸ نفر جهیزیه و هدیه ازدواج دریافت کرده اند، اظهار داشت: ۳۲ هزار و ۳۰ خانواده مستمری بگیر نیز در امداد استان وجود دارد.

پرداخت ۲۲۷ میلیارد ریال مستمری به مددجویان کمیته امداد
وی با بیان اینکه طی ۱۱ ماهه اخیر بیش از ۲۲۷ میلیارد ریال مستمری به خانواده های تحت حمایت امداد استان پرداخت شده است، عنوان کرد: همچنین یک هزار و ۵۲۰ دانشجو و ۹ هزار و ۵۸۷ دانش آموز تحت حمایت امداد در استان وجود دارد.
سلم آبادی با اشاره به اینکه از ابتدای سال ۷۰۰ میلیون ریال کمک به اجاره مسکن خانواده های تحت پوشش پرداخت شده است، گفت:  از ابتدای سال جاری یک هزار و ۱۴۷ طرح با مبلغ ۱۲۷ میلیارد ریال از منبع بانکی اجرا شده است.
وی ادامه داد: همچنین ۵۴۴ طرح با مبلغ ۵۵ میلیارد ریال از محل صندوق اشتغال امداد نیز اجرا شده است.

پرداخت ۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۱۸ نفر از مددجویان امداد استان به مراکز کاریابی معرفی و مشغول به کار شده اند، عنوان کرد: در مجموع طی سال ۹۵ یک هزار و ۶۹۱ شغل با اعتبار ۱۸۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در استان ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۰ غرفه نمایشگاهی در باب الجواد حرم مطهر رضوی به صورت رایگان در اختیار امداد استان قرار گرفته است، تصریح کرد: این نمایشگاه از ۱۵ اسفند با حضور ۱۰ نفر از مجریان برتر طرح های خودکفایی به مدت ۴۵ روز فعال خواهد بود.

کمک ۲۱.۳ میلیارد ریالی مردم خراسان جنوبی به نیازمندان
سلم آبادی با بیان اینکه مردم استان خراسان جنوبی و خیرین طی ۱۱ ماهه نخست سال جاری ۲۱ میلیارد و ۳۴۷ میلیون تومان کمک به نیازمندان داشته اند، بیان کرد: با توجه به اینکه سال جاری از نظر اقتصاد بسیار سخت بوده است اما در حوزه مشارکت های مردمی صد در صد برنامه ای که سازمان برای استان پیش بینی کرده بود محقق شده است.
وی با اشاره به اینکه ۱۵۹ هزار و ۱۳۵ مشترک در امداد استان وجود دارد، گفت: از این تعداد ۱۳۲ هزار مشترک صدقات هستند.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه پنج هزار و ۸۰۰ مشترک در سال جاری وارد امداد شده اند، اظهار کرد: سه هزار و ۵۴۹ یتیم در امداد استان وجود دارد که دو هزار و ۳۳۸ نفر از ایتام زیر ۱۸ سال سن دارند.
وی با اشاره به اینکه ۲۳ هزار و ۲۵۷ نفر حامی ایتام در استان وجود دارد، گفت: سه هزار و ۹۴۷ نفر از حامیان حامیان طرح محسنین هستند.

جمع آوری ۱.۲ میلیارد ریال زکات در استان
سلم آبادی با بیان اینکه در سال ۹۵ چهار میلیارد تومان صدقه از صندوق های استان جمع آوری شده است، تصریح کرد: یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان زکات نیز جمع آوری شده است.
وی با اشاره به اینکه پنج هزار و ۷۸۶ اصله نهال نیز به نفع محرومین پلاک کوبی شده است، افزود: در ابتدای مهر ماه سال جاری نیز چهار هزار و ۵۰۰ بسته تحصیلی برای مقاطع اول و دوم ابتدایی از سوی آستان قدس رضوی توزیع شده است.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری یک هزار و ۴۴۷ نفر از مددجویان امداد استان به کربلای معلی اعزام شده اند، گفت: چهار هزار و ۱۰۰ نفر نیز به مشهد مقدس سفر کرده اند.
وی با اشاره به اینکه دو کانون فرهنگی تربیتی دائم و ۱۶ کانون موقت در استان وجود دارد، بیان داشت: سه هزار و ۸۰۰ نفر در طول سال ۹۵ از برنامه های کانون های استان بهره مند شده اند.
سلم آبادی با بیان اینکه بیش از ۹ میلیارد و ۹۱۳ میلیون ریال اعتبار در مسکن مددجویان روستایی استان هزینه شده است، گفت: ۱۵ میلیارد و ۷۱ میلیون تومان در مسکن مددجویان شهری نیز هزینه شده است.
وی ادامه داد: در مجموع بیش از ۴۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض مسکن شهری و روستایی به مددجویان اختصاص یافته است.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار