در دیدار با رئیس کل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی عنوان شد:
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بیکاری مهمترین عاملی است که جامعه را به سمت گمراهی می کشاند، گفت: مسئولانی که باید مسائل اقتصادی را پیگیر باشند ببیشتر احساس درد کنند.
کد خبر: ۳۸۸۴۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰ 04 March 2017
 آیت الله سید علیرضا عبادی صبح شنبه در دیدار با رئیس کل سازمان زندان ها و اقدامات تامینی کشور اظهار داشت: اقداماتی که تاکنون در سطح زندان ها انجام شده قابل تقدیر بوده اما آرمان جامعه اسلامی تحقق ۱۰۰ درصدی این امور است.
وی با بیان اینکه کسی که دچار گناه و انحراف می شود در وهله نخست بدترین ظلم را به خود می کند بعد به دیگران، بیان کرد: به تعبیر دیگر گناه یک بیماری بوده که ابتدا خود شخص از نظر دل و روان بیمار می شود و چون این شخص حلقه ای از جامعه است جامعه نیز از این بیماری رنج می برد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: با توجه به اینکه این بیماری قابل توسعه است برای کنترل انواع و اقسام بیماری های فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی باید افراد بیمار کنترل و زندانی شوند.
عبادی با بیان اینکه در قانون و دین اسلام برای انواع جرم ها مجازات تعیین شده است، عنوان داشت: هرچند همه این مجازات ها برا شخص و جامعه بازدارنده است اما این مجازات هدف نبوده و ابزار است.
وی، اصلاح بیماری و بازگشت فرد فاسد به صالح را هدف اصلی مجازات عنوان کرد و خطاب به مسئولان قضایی گفت:  زندانیان یک بیمار هستند که در دست شما قرار دارند و باید برای اصلاح و بازگشت آن ها به جامعه تلاش کنید.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی همچنین انجام امور فرهنگی و قرانی در سطح زندان ها را بسیار ارزنده خواند و افزود: در کنار همه این آموزه ها بحث حرفه آموزی یکی از مهمترین مسائلی است که باید در زندان ها مورد توجه باشد.
عبادی با بیان اینکه در کنار همه مسائل، بیکاری یکی از مهمترین عواملی است که جامعه را به سمت گمراهی می کشاند، عنوان داشت: بنابراین مسئولانی که باید مسائل اقتصادی را حل و جلوی بیکاری را بگیرند باید بیشتر احساس درد کنند تا کارخانه ها تعطیل نشود و بیکاری در جامعه نباشد.
وی اضافه کرد: بنابراین در کنار همه برنامه های سازنده یکی از برنامه های مهم باید مهارت های شغلی همراه با ایده های خودکفایی و خودباوری باشد.
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی تأکید کرد: باید اقتصاد متکی به خود مردم را آموزش داد و زندان ظرفیتی است که می توان روی آن کار مردمی انجام شود.
 10درصد ورودی زندانها به بیماری هپاتیت مبتلا هستند
رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی نیز در این دیدار  گفت: 10 درصد ورودی به زندان ها به بیماری هپاتیت از نوع بی و سی (b و c ) مبتلا هستند، این عدد آمار بالایی است و هزینه های زیادی برای این سازمان دارد .
اصغر جهانگیر بدون اشاره به تعداد ورودی زندانیان در سال 95، تاکید کرد: یک درصد ورودی ها، نیز آلوده به ویروس اچ. آی. وی هستند، بخش بهداشت و درمان سازمان با کار جهادی اقدام به کنترل و درمان بیماری های واگیردار می کند.
وی اضافه کرد: بیشتر افراد ورودی به زندان ها، معتاد هستند، اقدام به کنترل و درمان جدی این افراد در دستور کار است.
وی ادامه داد: این نهاد در درجه نخست وظیفه دارد در اجرای حبس، بحث اصلاح و تربیت زندانیان و ایجاد زمینه مناسب را برای بازگشت آنها به جامعه فراهم کند و این امر در دستور کار سازمان است.
وی اظهار کرد: سازمان زندانها از زمان تاسیس در سال 1364 تاکنون تلاش کرده است، راه بازگشت عزتمندانه و شرافتمندانه زندانیان به جامعه باز شود و افراد بتوانند به آغوش خانواده های خود بازگردند.
جهانگیر یادآور شد: توجه به ارزش های اسلامی در زندان مورد توجه است، در بحث آموزش های قرآنی و اقامه نماز، این سازمان از دستگاه های برتر در سال های اخیر شناخته شده است.
وی تصریح کرد: توجه به امور حرفه آموزی زندانیان از دیگر اقدامات سازمان زندانهاست ، مددجویان حرفه های متعددی را فرا می گیرند و پس از آزادی تلاش داریم شرایط اشتغال مددجویان مهیا شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار