استاندار خراسان جنوبی خواهان نظرخواهی از جامعه دانشگاهی و عمومی برای ثبت روز 21دی ماه به عنوان روز بیرجند شد، و گفت: این روز باید نماد و شاخص این منطقه و کارشناسی شده باشد.
کد خبر: ۳۸۹۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 05 March 2017
اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در چهل و یکمین نشست شورای فرهنگ استان که روز یکشنبه در دفتر رئیس شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد، پیشنهاد کرد، روز21 دی ماه به عنوان روز بیرجند نامگذاری شود.
سید علی اکبر پرویزی افزود: برای نامگذاری روز بیرجند باید کمیته ای متشکل از نخبگان ، دانشگاهیان، خانواده های معظم شهدا، شورای اسلامی شهر، فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکیل شود و پس از فراخوان و نظرخواهی عمومی از میان چند گزینه یکی را انتخاب کنند.
در این نشست مقرر شد در این ارتباط کمیته تخصصی با محور دانشگاه بیرجند با همکاری آموزش و پرورش، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری ، شورای اسلامی و استانداری خراسان جنوبی تشکیل شود و سه ماه این مساله را بررسی کند.
همچنین حجت الاسلام علی رضایی بیرجندی، رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برای نامگذاری برخی شهرستان های استان روز خاصی انتخاب شد، تاکید کرد که برای ثبت روز بیرجند نیاز به کار تحقیقی است .
وی اضافه کرد: بر اساس مستندات تاریخی سابقه بیرجند به قرن هفتم می رسد و تعیین روز بیرجند نیاز به بررسی شاخص ها و ویژگی های خاص خود دارد.
وی ادامه داد: بیرجند شهر فرهنگی است، علم و فرهنگ یک موضوع هویتی است ، دانشگاه بیرجند و سایر نهادها می توانند در این ارتباط کمک کنند .
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تصریح کرد: مهم ترین جوهره خراسان جنوبی علم و فرهنگ است و برای نامگذاری روز بیرجند می توان از این شاخص کمک گرفت.
وی در ادامه اظهار کرد که مدرسه شوکتیه به عنوان نخستین مدرسه به سبک جدید، در سال 1286هجری شمسی در بیرجند ساخته شد که مدارس جدید برکات فرهنگی و اجتماعی زیادی داشته است.
در ادامه این نشست طرح نظام تبلیغات فرهنگی و راه اندازی شبکه اطلاع رسانی
محیطی و اولویت کار شورای یاد شده در سال 1396بررسی شد.
به پیشنهاد احمد محبی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی مقرر شد، نشست های شورای فرهنگ عمومی در سال 1396، هر 2 ماه یکبار برگزار شدکه نشست نخست به بررسی شعار ویژه سال اختصاص دارد که توسط مقام معظم رهبری انتخاب می شود.
سرمایه های اجتماعی، آسیب های اجتماعی، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی ، اخلاق عمومی و سبک زندگی و خانواده از جمله موضوع نشست های سال آینده شورای فرهنگ عمومی استان است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار